והנה הבית מואר - זקן השבט באלבום מפתיע ומיוחד

מבקר המוזיקה נתנאל לייפר, בביקורת על אלבומו החדש של הזמר והיוצר, צבי זלבסקי, אלבום עשירי בו הוא אינו שוקט על שמריו וממשיך ליצור ולהתפתח

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/08/15 21:21 א באלול התשעה

והנה הבית מואר - זקן השבט באלבום מפתיע ומיוחד
יח"צ, צילום: יח"צ

אני חש כבוד רב לכאלו שאין להם תאריך תפוגה, שממשיכים ליצור מבלי להתעייף ומבלי לתת לגיל להוות גורם בעבורם. ההערכה גדלה פי כמה כאשר הם ממשיכים להתפתח ולא שוקטים על שמריהם אלא מגוונים את יצירתם ומוסיפים בה נדבכים נוספים מבלי להתרפק על הצלחות העבר.

צבי זלבסקי הוא אולי זקן היוצרים הסרוגים, אלבומיו הרבים ייצרו להיטים שמושרים בקהילות רבים, כשרבים אינם יודעים שאלו הם שיריו. 'והנה הבית מואר' הוא אלבומו העשירי וזלבסקי שחבר יחד לבנו הכנר וזמר האופרה נתנאל מראה כי כוחו במותניו ויצירתו עשירה מתמיד ומוסיפה להתפתח.

האלבום בדומה לקודמו מורכב כמעט כולו משירים שכתב זלבסקי לרגל אירועים שמחים ועצובים של משפחתו ומכריו כך ניתן לפגוש באלבום חמשה שירים שכתב לחתונתם של חברים ושתיים שנכתבו לעילוי נשמת נפטרים, אחד מהם - 'סנה בוער' נכתב לכבודו של בניה שראל הי"ד שנפל במבצע צוק איתן.

[embed]

]

בניגוד לאלבומיו הקודמים, הפעם מארח זלבסקי זמרים אורחים כמעט לכל השירים כשהוא מסתפק בשני שירים בלבד. כך ניתן לפגוש באלבום בקול הזמיר של סולן להקת המדרגות, אילן דמרי, בשירתו מלאת הרגש של יצחק מאיר ובזמר מוכר פחות בשם אהרון דויטש. את שאר השירים מבצע נתנאל זלבסקי ובשניים מהשירים מצטרפת אחותו הדסה לשירה. הפריעה לי הבחירה של זלבסקי (גם באלבומו הקודם) לצרף שירת נשים לאלבום דבר שיכול לפגוע בסיכויי ההשמעה שלו בתחנות הרדיו השונות אך אולי זלבסקי עטור הניסיון כבר אינו מצפה להכרה הציבורית לה ראוי יוצר ותיק ופורה כמוהו.

כאמור, נתנאל זלבסקי בנו של צבי חבר אליו לא רק לשירה ולנגינת כינור אלא גם להפקה המוזיקלית והעיבודים של רוב שירי האלבום יחד עם המוזיקאים המצוינים יהודה אשש שאחראי על ההפקה המוזיקלית ונגינת הבס בכל האלבום ועיבוד של אחד השירים והגיטריסט עמית יצחק שאחראי על עיבודם של שני שירים באלבום כמו גם עבודת גיטרה מצוינת בשאר השירים.

זלבסקי בחר הפעם לבד מהשירים אותם כתב בעצמו להלחין גם שירי משוררים כזלדה (והנה הבית מואר), שי עגנון, יונדב קפלון ואמיר גלבוע. הפרשנות אותה מעניק זלבסקי לשירים מעניינת

התחברתי במיוחד ל'הנני' בלדת צדקה מצוינת ומרגשת ול'לבי ובשרי' פיוטו של האבן עזרא בביצועו המרגש של יצחק מאיר שקולו וסגנונו מתאים לשיר ככפפה ונראה כי אאמץ אותו בעצמי לשולחן השבת שלי. בשיר שחותם את האלבום 'עוד כמה דברים לומר' מבטיח זלבסקי במקצב הרוקנרול ובקולו הוא על כוונתו להמשיך ליצור, "יש לי עוד כמה דברים לומר, לא אל תכבו את האור. כן יש לי עוד כמה שירים לנגן, לא אל תארזו את הכלים, בדיוק עכשיו שהצליל מתכוונן".

לסיכום, 'והנה הבית מואר' הוא אלבום מגוון ומלא בהפתעות, יכולתו ואולי רצונו של זלבסקי לפנות את עמדת המיקרופון לטובת זמרים אחרים יוצר אלבום מעניין ומומלץ להאזנה.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=PMrGgTY2kqc[/embed]