האמהות - רוק יהודי עם מטפחת

להקת האמהות מופיעה עם רוק נשי חי ובועט. הזמרת שרון רוטר מספרת על ההרכב ועל הקושי שבמעבר מעולם הבמה החילוני לדתי

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 24/01/16 14:50 יד בשבט התשעו

האמהות - רוק יהודי עם מטפחת
shutterstock, צילום: shutterstock

להקת 'האימהות' של הזמרת שרון רוטר, נועה בן אלכסנדר ושירה הדר מלהקת איזבו היא להקת רוק יהודי, נשי, איכותי ועם אמירה אישית מקורית, תופעה שאין רבות כמותה בעולם המוזיקה היהודי-נשי.

"מי שיזמה את החיבור המוצלח הזה הייתה נועה בן אלכסנדר חוזרת בתשובה, חב"דניקית", מספרת הזמרת שרון רוטר מי שהייתה בעבר זמרת הליווי של ברי סחרוף ובשנים האחרונות חזרה בתשובה. "בתקופה עם סחרוף היינו עושים חזרות בחדר החזרות של בעלה, ירון, הכרתי אותו הרבה שנים ואז היא יצרה איתי קשר והציעה לי לנגן יחד איתה".

רוטר מספרת כי בן אלכסנדר מוכשרת במיוחד, "היא כותבת המון ומנגנת על המון כלים ומורה לפיתוח קול למדה ברימון וגם עושה סאונד משכמה ומעלה מאד מוכשרת. גם שירי הדר מלהקת איזבו היא זמרת, קלידנית ומוזיקאית מוכשרת במיוחד והשילוב שלנו מעניין במיוחד. נועה החרדית אני שמחוברת יותר לציונות הדתית ושירי שהיא אמנם אדם מאמין אך איננה דתיה וזה יוצר שיח מאד מעניין בינינו", אומרת רוטר ומוסיפה כי הן נהנות מאד לנגן יחד, "זה מרגיש לי כמו אי בתוך מדבר".

רוטר מספרת כי המעבר מהבמה בעולם החילוני לעולם הדתי הייתה שינוי משמעותי עבורה, "בעולם הבמה הדתי יש דברים שונים לחלוטין ממה שהייתי רגילה. בעולם החילוני כשאתה בא להופיע אתה עולה לבמה ובעיקר עושה מוזיקה עם מעט מאד מלל, בעולם הדתי הדתי לעומת זאת מצפים ממך להכניס תוכן מלבד המוזיקה. לקח לי זמן באופן אישי לעשות את הסוויץ' הזה וכשנועה באה ואמרה לי בואי נעשה משהו יחד אמרתי לה שבציבור הדתי פחות העניין זה האיכות של המוזיקה וההפקה אלא יותר צריך להשקיע בתוכן, אך כשהתחלנו לנגן וצירפנו את שירי ללהקה התחושה הייתה נפלאה מייד".

חברות להקת 'האמהות' מבצעות במופע כל אחת משיריה היא, כשהאחרות מלוות אותה בשירה ונגינה. "אנחנו גם מעבדות מחדש ניגונים מוכרים ויוצרות משהו אחר וייחודי בגוון שלנו. יש לנו רצון לעשות משהו חדש מעורבב של שלושתנו אך כשמנו אנו - "האמהות" והרבה פעמים שאנחנו באות לקבוע לנגן יחד אחד הילדים חולה, יש טיפול שיניים לילדים וכדומה ומאד קשה לנו להיפגש אבל אנחנו כבר כמה שנים עובדות ביחד וזה כיף באופן מיוחד", אומרת רוטר ומוסיפה, "פעמים רבות אני מגיעה לנגן לבד כדי להוזיל עלויות לנגן לבד וזה כל כך מעשיר אותי ואת המוזיקה כשהן באות לנגן יחד איתי".

רוטר באופן כללי נמצאת בתקופה של פריחה מוזיקלית והוציאה לפני כמה חודשים אלבום סולו - 'נושמת לאט', "קשה לי לומר את המילים הוצאתי אלבום, יותר מרגישה "הדפסתי", הייתי רגילה בעבר לחברת תקליטים והפצה לחנויות ויח"צ. זה מוזר היום להוציא אלבום, כשאתה צריך לעשות הכל לבד", היא מספרת לדבריה הרגישה צורך ליצור חומרים חדשים שיותר רלוונטיים למצבה העכשווי ולחזרתה בתשובה.

לשאלה האם היא עדיין מבצעת את שיריה מהעבר ובמיוחד את הלהיט שלה 'אני ארוץ אליך' שכתב לה ברי סחרוף והיה אחד הלהיטים המושמעים ביותר בתחנות הרדיו היא עונה, "לפעמים כשצריך אני שרה את זה, בכל אופן זה שיר שעשה לי שירות מאד טוב", כשהיא מוסיפה שלהפתעתה בנות אולפנה לפניהן היא מופיעה פעמים רבות לא מכירות אותו כלל ולכן אין לה צורך לשיר אותו.

"זה מרגיש כמו להוציא תמונה מגיל 16, היום אני אמא לילדים ועבר מאז 20 שנה זה מאד נחמד אבל כבר לא קשור אליי" היא עונה לשאלה כיצד היא חשה כשהיא שרה את השיר עם הקונטציה המעט בעייתית שלו.