האזינו: שמיטה מוזיקלית

פרויקט מיוחד לרגל שנת השמיטה הזמין אמנים מוכרים, רובם לא דתיים, לגעת בשנה השביעית מזווית מוזיקלית. התוצאה: שבעה שירים מחודשים ברוח השמיטה החברתית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/09/14 11:35 ד בתשרי התשעה

"כולנו יודעים את זה, מרגישים את זה בגוף. אנחנו עייפים מדי, מתוחים מדי, מנסים לדחוס לתוך 24 שעות יותר ממה שאפשר. אנחנו מוצפים במידע, בגירויים, בהבטחות ובסיפורים של אנשים אחרים. בין הטלוויזיה, לטלפון החכם, למסך המחשב - אין לנו רגע שקט אחד. לא התרגלנו לקצב החיים של העולם המודרני. לא באמת. עמוק בפנים אנחנו יודעים שאנחנו צריכים מנוחה, קצת זמן לעצמנו. זמן למחשבה, זמן למשפחה, זמן בלי טלפונים מצלצלים, בלי פרסומות, זמן למנוחה. שנת השמיטה מזמינה אותנו לפנות קצת זמן, לכבות את הנייד, להשתיק את הרדיו, ולנוח”. (עידן חביב, פרויקט 'שנת השבע')

שנת השמיטה שהתחילה לפני שלושה ימים מזוהה עם ירקות, פירות ושאר תוצרי השדה, אך מתברר כי לצד השמיטה החומרית, יש מי שמחבר את הציבור לשמיטה, לא דווקא בכיוון דתי, אלא ברוח השמיטה החברתי, דווקא בכיוון מוזיקלי.

פרויקט חדש בשם 'שנת השבע' חיבר שמונה אמנים שחידשו שבעה שירים ישנים בעזרת עיבודים מודרניים, אל שנת השמיטה. מדובר בזמרים מהשורה הראשונה: דנה עדיני, ארקדי דוכין, ברי סחרוף ודניאל זמיר, קורין אלאל, עידן חביב, דודי לוי ושי גבסו, ששרים שירים מוכרים ברוח השמיטה, כשהשירים מתפרסמים ללא תשלום או תמורה באתר אינטרנט ייחודי המשלב בין השמיטה לחברה, בין השמיטה למוזיקה. מאחורי הפרויקט החדש עומדת קבוצה של יוצרים ואנשי שיווק ומדיה מובילים, שמבקשים להביא את בשורת השמיטה אל הקהל הישראלי של המאה ה 21; ולחשוף את הרלוונטיות המפתיעה של הרעיון היהודי העתיק. במהלך שנת השמיטה, אומרים היוצרים, יעמוד הפרויקט מאחורי אירועי חוצות, קמפיינים ויראליים, פעילויות קד"מ ופעולות BTL נוספות, תוך שימוש בכלים השיווקיים העדכניים ביותר למען קידום ערכי השמיטה והפצתם לכל אורך השנה.

עידן חביב: אל המנוחה

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/928201431068.mp3[/embed]

״הפניה אלי להפיק את הפרויקט היוצא דופן הזה, תפסה אותי בתקופה אשר בה בחרתי להיפרד ממוזיקת פופ לטובת מוסיקה קלאסית, ג׳ז ועוד... בנוסף החלה מלחמה, זמן של חשבון נפש, צער על הנפגשים בגוף ובנפש, ואז החל המהלך המרומם הזה, פגשתי אנשים, חלקם חדשים לי, חלקם מהעבר הרחוק, דיברנו מהנשמה ומהלב, חלקנו יחד אהבה לשירים, למשמעויות, למוסיקה. לא מכיר דבר טוב יותר לעסוק בו בזמן מלחמה... אני מודה על ההזדמנות.", מספר מפיק הפרויקט משה לוי, מבכירי המפיקים המוזיקליים בישראל. במקום למכור את האלבומים לחנויות, מאפשרים היוצרים להוריד את השירים בחינם באתר וכן לשלוח את השירים ליקיריהם בצירוף ברכת שנה טובה.

דנה עדיני: על פני האדמה

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/928201444323.mp3[/embed]

"שנת השמיטה מזמינה אותנו לחזור ולראות את עצמנו - לא דרך העיניים של החברה, לא דרך תלוש המשכורת ולא דרך סמלים חיצוניים. לשמוט הכל - את התארים, את העלבונות, את הרכוש, את החובות - ולגלות מחדש את עצמנו. להסתכל בראי, לחייך, לקבל את עצמנו מחדש”, כותבת קורין אלאל באתר האינטרנט ודנה עדיני מוסיפה "'מה צריך בסך הכול בנאדם בשביל לחיות?'. תלוי את מי שואלים. לכל אחד מאיתנו סדר העדיפויות שלו. הדברים שבלעדיהם חייו אינם חיים. אבל מה באמת אנחנו צריכים כדי לחיות? כמה מהדברים שאנחנו נאחזים בהם הכרחיים באמת כדי שנוכל לחיות חיים טובים ומלאים? כמה שקיות זבל היינו מוציאים מהבית אילו זרקנו את כל מה שלא באמת נחוץ לנו? כמה כסף היינו חוסכים לו נמנענו מלרכוש את מה שאינו נדרש לנו? אולי אפשר אחרת. אולי אפשר לקחת כמה שאנחנו צריכים, לתת כמה שאנחנו יכולים, להיות חלק מהסיפור הגדול ולהשאיר את הרעב והחמדנות מחוץ למשחק, לפחות לשנה אחת?”.

שי גבסו: לתת

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/928201430877.mp3[/embed]