ביקורת סינגלים: כל המוזיקה של השבוע

אוהד מושקוביץ, קובי אוז, מנחם אסף ועוד בסינגלים חדשים. מבקר המוזיקה נתנאל לייפר מציג את הסינגלים החדשים של השבוע

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 14/03/15 21:27 כג באדר התשעה

ביקורת סינגלים: כל המוזיקה של השבוע
shutterstock, צילום: shutterstock

הזמר אוהד מושקוביץ בביצוע מיוחד לתפילת הכלה שנכתבה על ידי הרב מרדכי אליהו זצ"ל. המילים המרגשות הודבקו ללחן לועזי של ג'ון לג'נד. קולו הגבוה של מושקוביץ נשמע נהדר בהברה העברית בה הוא משתמש פחות בשנים האחרונות והעיבוד העשיר של גרשון פריישטט.

קצת מפריע לי שבמאמץ לא גדול במיוחד, סביר להניח שניתן היה להלחין מנגינה חדשה למילים ולא להצמיד אותם ללחן קיים ו"לגייר" אותו. בכל מקרה, למרות הגיור המילים יושבות בצורה טובה על המנגינה והביצוע נעים לאוזן.

[embed]

]

המעבד מנחם אסף בסינגל שני מתוך אלבום הבכורה עליו הוא עובד בימים אלו. השיר שעובד בסגנון הפלמאנקו הלטיני נשמע מעט מאולץ והמילים מתוך הנביא אינם יושבים על המנגינה בצורה מושלמת. שירו הקודם 'קץ הימים' היה מעט יותר מורכב מבחינה מוזיקלית ומשך את אוזניי יותר ולכן אני מקווה שהאלבום בכלליותו יהיה מעניין ומאתגר מוזיקלית.

[embed]

]

אבי צליח נגן הבזוקי בסינגל בכורה 'יה ריבון עלם' מתוך אלבום פיוטים עליו הוא עובד בימים אלו עם מיטב המוזיקאים בסצנת הפיוטים הירושלמית. על ההפקה המוזיקלית אחראי יהודה אשש כשאל מלאכת העיבודים והנגינה מצטרף נגן הקנון המוכשר, אלעד גבאי. עוד משתתפים בסינגל ובאלבום נגן הסאז ואחד מחשובי המוזיקאים בסצנת הפיוטים הישראלית, אליהו דיגמי וחכם דוד מנחם על חליל הנאי. העיבוד כדרכו של אשש נמצא על התפר שבין מוזיקה מזרחית ומערבית והוא נעים לאוזני המאזינים משני צידי המתרס המוזיקלי.

[embed]

]

זמר הפיוט היהודי חילוני, סולן טיפקס, קובי אוז בסינגל חדש מתוך אלבום חדש אותו הוא משיק בשבוע הבא. 'חלום עקבותיך' הוא ביצוע אתני מלהיב במיוחד לשיר ישן של קלפטר ואיינשטיין למילותיו של המשורר אברהם חלפי.

כדרכו אוז צובע את השיר ב'אוזיות' טיפוסית יחד עם הנגנים המוכשרים שסביבו נוצרת גרסה סוחפת במיוחד לשיר שתגרום לכם לנוע על פי הקצב הסוער. האלבום החדש יכיל ביצועים נוספים של שירים ישראלים ישנים של ביאליק, לאה גולדברג, איינשטיין, חנוך, גבריאלוב, קראוס, רוטבליט, שם טוב לוי ועוד כשכולם מחודדים בסגנונו האתני מזרחי המקפיץ של אוז.

[embed]

]

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן