ביקורת סינגלים: הקליפ שהקפיץ את הרשת

מבקר המוזיקה נתנאל לייפר מסכם עבורכם את המוזיקה החדשה של השבוע והפעם עם סינגל חדש לצמד אלבז וטסה,אביב בכר מתארח אצל גלעד חזן והקליפ שהקפיץ את הרשת

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 11/06/15 14:35 כד בסיון התשעה

ביקורת סינגלים: הקליפ שהקפיץ את הרשת
shutterstock, צילום: shutterstock

סוף שבוע הגיע שוב, מי מאמין, ואיתו סיכום השבוע במוזיקה היהודית היום באמתחתי לפחות שיר אחד איכותי במיוחד פלוס קליפ אלקטרוני שמשגע את הרשת ומעורר סערה במגזר החרדי וגם להיט פופ חדש של צמד ווקאליסטים גדולים.

אתחיל דווקא מהצמד, את גד אלבז לא צריך להציג הוא כובש במות בקהילות היהודיות בעולם ואלבומיו ושיריו מושמעים רבות בכלי התקשורת בשיר החדש - 'מלך אחד' הוא חבר למידד טסה, הזמר הצעיר ששר כבר למעלה מעשור עוד מהיותו ילד פלא בעל קול גבוה במיוחד. טסה צמח לזמר בוגר ומוצלח שממשיך להופיע רבות ולהנפיק להיטים.

הלחן הוא של המוזיקאי, שרון אבילחק והמילים של אבילחק ומורן אלבז אשתו של גד. על העיבוד המוזיקלי אציק קרייף.

[embed]

]

גלעד חזן הוא מוזיקאי צעיר ומצליח. הוא מנגן על כינור ועוּד בהרכבים כטיפקס, עלילה ועוד ונחשב למוזיקאי מוערך מאד.

בפרויקט מוזיקלי חדש שכולו מוקדש ליצירותיו של חזן הוא רתם את מיטב המוזיקאים בישראל לנגינה ושירה. עשרות נגנים שמנגנים בכלים ייחודיים ובסגנונות רבים חברו יחד לפרויקט והשיר 'למנצח' הוא הסנונית הראשונה ממנו. על השירה הענוגה אחראי הזמר אביב בכר.

[embed]

]

הזמר החסידי, ליפא שמלצר, ידוע בפרובוקציות המוזיקליות שלו. מאז ומתמיד הוא היה מקורי ויצירתי והצליח לעורר פעמים רבות את חמתם של שמרני המגזר החרדי שלא ידעו איך לאכול את החסיד לבוש הקפוטות הססגוניות ושלל המשקפיים בכל גווני הקשת ומה שמעבר לה...

בקליפ החדש שיצא השבוע 'נחמן בן פייגא' חבר שמלצר למפיק מוזיקה אלקטרונית מצליח בארה"ב, מאט דאב ויחד איתו יצר עיבוד אלקטרוני עדכני במיוחד. הקליפ ששוחרר יחד עם הסינגל הרגיז רבים במגזר החרדי שטענו כי הוא פרובוקטיבי מידי וגורם להתהוללות בני הנוער.

ליפא שכבר הוציא בעבר קליפ בו הוא מחופש לרובוט ושר כמו ליידי גאגא או מחופש לצ'ארלי צ'פלין לא נראה לי באמת מבין על מה המהומה הפעם אך אינני בטוח שהוא לא נהנה ממנה בסופו של דבר.

צפו והחליטו בעצמכם

[embed]

]

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן