בין כסה לנבל עשור - סיכום השבוע המוזיקלי

מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר, בטורו השבועי - סיכום השבוע המוזיקלי והפעם עם האחים פורטנוי שמפתיעים בסינגל חשמלי, מתי שריקי בסינגל חדש ועוד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 17/09/15 16:15 ד בתשרי התשעו

בין כסה לנבל עשור - סיכום השבוע המוזיקלי
shutterstock, צילום: shutterstock

למרות שמדובר בשבוע קצר במיוחד לאור ימי ראש השנה שחלו באמצעו עדיין יצאו השבוע כמה סינגלים חדשים ומרתקים ששווה לשים עליהם אוזן. אפתח בזמר שאלבומו קיבל בסיכום השנה שלי את התואר 'תגלית השנה', מתי שריקי בסינגל ראשון מתוך אלבום שכולו מלחניו של יעקב כצל'ה כץ. שריקי אחראי גם להפקה המוזיקלית בשיתוף עם המפיק המוכשר אבי טל איתו עבד גם על אלבום הבכורה המוצלח שלו -'אור חדש'.

[embed]

]

מתי בורשטין בסינגל בכורה - 'איש לומד לעוף' אותו כתב והלחין בהפקתם של המוזיקאים תומר אדגר ויפתח דקל. שירתו הרגועה של בורשטין והלחן הנעים חושפים אמן שמעניין יהיה לעקוב אחריו.

[embed]

]

אנסמבל 'גן רוה' של נגן כלי המיתר זיו רוה באלבום חדש 'צור לבבי'. האנסמבל שמורכב מרוה, יגל הרוש על הקמנצ'ה והנאי ואביעד בן יהודה על כלי ההקשה מבצע שירים מקוריים של רוה בניחוח אתני עז ומעניין.

[embed]

]

הזמר נתנאל ישראל בסינגל חדש מתוך אלבום הבכורה שלו עליו הוא עובד בימים אלו עם המפיק המוזיקלי ישראל ברונכר שגם היה שותף לכתיבה ולהלחנה של השיר - 'הקשיבה' שיצא ברוח הימים הנוראים.

[embed]

]

סינגל חדש וחשמלי לאחים פורטנוי בהפקתו המוזיקלית של המוזיקאי אלון הלל. האחים פורטנוי כבשו את לבבות המאזינים בארץ ובעולם עם שירתם הנקיה והגוון הייחודי שלהם ובימים אלו הם מסיימים את העבודה על אלבום הבכורה שלהם. השיר 'מחר אתמול' כמו קודמיו בשפה האנגלית ובסאונד שמתאים לאוזניים בינלאומיות.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=3684yYdkXeg[/embed]