אסיף - יהונתן ניצן מרגש בביצוע מחודש לקלאסיקת הזיכרון

לקראת יום הזיכרון, בחר המוזיקאי יהונתן ניצן לחדש את שירה של נעמי שמר. "הגירסה הזו של "אסיף" היא סימן להערכה והוקרה שלי, לכל מי ששילמו בחייהם, ולכל מי ששילמו ביקריהם"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 10/05/16 20:55 ב באייר התשעו

אסיף - יהונתן ניצן מרגש בביצוע מחודש לקלאסיקת הזיכרון
יחצ, צילום: יחצ

השיר אסיף נכתב ע"י איתמר פרת מקיבוץ חצרים לזכר אחותו האהובה תרצה שנהרגה בתאונת דרכים. כשנעמי שמר הגיעה לביקור בקיבוץ העניקה לה המשפחה במתנה חוברת זיכרון בה הופיע השיר. שמר אהבה מאוד את המילים וכתבה להן לחן.

זהו אחד משירי הזכרון הבודדים המכוון לדמות נשית, כזו של אם ואחות שכל אחד יכול להזדהות עם הכאב שבאובדן דמותה. הליריקה העוצמתית והכל כך ישראלית שורשית בתאורי הנוף והשדה שלה בשילוב עם הלחן יצרו קלאסיקה על זמנית שנחרטת עמוק בלב.

"השיר מוכר בכמה ביצועים מיתולוגיים שהוקלטו עד תחילת שנות השמונים. היה כמעט בלתי אפשרי לגעת בשיר המופלא הזה", מספר ניצן.

בחידוש הזה של יהונתן ניצן הוא בחר יחד עם המפיק המוזיקלי עידו גונן לתת לשיר זוית אינטימית יותר ותוך הרבה כבוד לעבר להזיז אותו מעט מהיכל נכסי צאן הברזל של הזמר העברי ולקחת אותו למקום מינורי יותר, מקום אישי של זכרון וגעגוע תמידי.

השיר יוצא לקראת יום הזיכרון לחיילי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, "כשהייתי יותר צעיר חשבתי שביום הזיכרון, ראשי ישיבות צריכים לקחת את תלמידיהם למשפחות שכולות, להסתכל בעינים, להגיד שלום, אולי לתת פרח ולחזור לספסלי הישיבה. אני לא יודע אם המחשבה הזו נכונה, אבל הגירסה הזו של "אסיף" היא סימן להערכה והוקרה שלי, לכל מי ששילמו בחייהם, ולכל מי ששילמו ביקריהם", אומר ניצן.

[embed]

]