אלבום זהב ליונתן רזאל

חמישה חודשים אחרי שהוציא לאור את אלבומו החדש "בין הצלילים", זכה רזאל בתואר הנכסף "אלבום זהב", לאחר שמכר למעלה מ-20,000 עותקים

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 27/05/13 14:07 יח בסיון התשעג

אלבום זהב ליונתן רזאל
יחצ, צילום: יחצ

חמישה חודשים לאחר שהזמר והיוצר המוערך יונתן רזאל הוציא את אלבומו "בין הצלילים", היום (ג‘) הוא הגיע למעמד המכובד של אלבום זהב. אחרי לא מעט סינגלים ברדיו שכבשו גם את הציבור שאינו דתי הצליח רזאל למכור מעל ל-20,000 עותקים מהאלבום, מה שהקנה לו את התואר הנכסף.

בהפקתו המוסיקאלית של אביתר בנאי יצא לפני חמישה חודשים יונתן רזאל עם אלבום שווה את לב כולנו. עשרה להיטים כמו "קטנתי", שגם בוצע במהלך נעונה האחרונה של תכנית הטלוויזיה "דה וייס" על ידי הזמרת הדתיה אופיר בן שטרית, התגלגלו אל רשימות השמעה גם אלה הרחוקות מהמגזר הדתי.

הישג משמעותי, רזאל ואלבום הזהב (צילום: ליאור כתר)

רזאל, יליד ניו יורק, עלה לישראל בגיל צעיר וכבר מילדותו למד מוזיקה קלאסית, למד לנגן בפסנתר ובצ'לו, הלחנה וניצוח. על אף היותו יוצר מצטיין לא שכח את השיוויון בנטל ולצה"ל התגייס כמוזיקאי מצטיין. עם שחרורו, המשיך בלימודי הניצוח וכשסיים עבד כמנצח בתזמורת הקאמרית הישראלית, בסימפונט רעננה והופיע עם תזמורות שונות בחו“ל.

בשנת 2007, הוציא את אלבום הבכורה "סך הכל" בהפקתו המוזיקלית של אביתר בנאי אשר זכה להצלחה רבה והגיע למעמד אלבום זהב. בשנת 2008 פרסם רזאל גרסה מחודשת לשיר 'והיא שעמדה', אותו הלחין ועיבד וביצע בדואט ביחד עם הזמר החסידי יעקב שוואקי אשר זכה להצלחה גדולה והוקלט בגרסאות כיסוי רבות.

ב-2011 זכה בפרס היצירה מטעם אקו"ם. רזאל מרבה להופיע בכל רחבי העולם, בהופעות סולו ועם הרכב וממשיך בעבודות הניצוח והעיבוד. הוא נשוי, אב לארבעה ילדים מחלק את יומו בין לימוד תורה לכתיבה ויצירה מוזיקאלית.