אהבה רבה – נאור כרמי והתזמורת העממית

נתנאל לייפר בדק את האלבום החדש של נאור כרמי והתזמורת העממית. "הינה אירוניה משעשעת: הדבר האחרון שניתן לומר על הדיסק החדש הוא שמנגנת אותו תזמורת 'עממית'". הוא אהב בכל זאת

חדשות כיפה נתנאל לייפר 14/04/14 09:23 יד בניסן התשעד

אהבה רבה – נאור כרמי והתזמורת העממית
צילום מסך, צילום: צילום מסך

הנה אירוניה משעשעת, הדבר האחרון שניתן לומר על הדיסק החדש בהפקתו של נאור כרמי - "אהבה רבה", הוא שמנגנת אותו תזמורת "עממית". אם מבינים עממיות בתור משהו פשוט בסיסי ולא מתוחכם, אזי שמה של התזמורת הוא כנראה הדבר האחרון שעממי בה, ומדובר בהלצה של חברי התזמורת. סביר להניח, שהשם נגזר מהרעיון של התזמורת לשלב בין מוזיקה בלקנית קופצנית לבין מוטיבים של ג'ז ומוזיקת כלייזמר חסידית, אולי הייתה צריכה להיקרא תזמורת העמים? אין זה משנה, משנה שאת המוזיקה הנגנים מבצעים בחן רב כשעל עמדת הזמר נמצא נריה מויאל מלא האנרגיות.

נאור כרמי, האיש מאחורי התזמורת העממית, הוא מוזיקאי ישראלי נחשב, ששיתף פעולה עם רבים במוזיקה הישראלית והיהודית בתור נגן בס וקונטרה בס, טנבור וכמפיק ומעבד. הפרויקט המוכר ביותר שלו הוא להקת "הלב והמעיין" שרבים מחבריה מתארחים גם באלבום של התזמורת העממית (חיליק פרנק, אורן צור, אילן קצ'קא, אריאל אלייב). יחד עם נאור חברים בתזמורת מוזיקאים מוכשרים נוספים, המוזיקאי האגדי מלהקת הלווים לשעבר, אליהו דגמי שמנגן על הגיטרות, גרשון וייספירר, תום לב ויוסף לוי.

באלבום מתארח גם הזמר ברי סחרוף שמבצע שני שירים האחד (צמאה לך נפשי) קופצני ומרקיד ואילו השני (רחמנא) רגוע מעט יותר ומשלב סוג של רוק עם נגיעות כלייזמריות מעניינות. אינני חסיד של קולו המנסר של ברי שתמיד נשמע לי כמתאמץ להשמע כזמר שהוא לא, אבל אני כנראה החריג בעניין שכן האיש מבוקש להפליא לכל ענייני אירוח פיוט ושירה יהודית. מה שבטוח הוא שביצועיו על אף מוגבלותם הקולית, מוסיפים נופך רב לאלבום והופכים אותו ליותר מאלבום חתונות.

[embed]

]

לאחר כמה האזנות לאלבום שאת רוב ניגוניו הכרתי אם כי בצורה מעט שונה מהגרסה הקופצנית של נאור כרמי שהזכירה לי את ה"בלקן ביט בוקס" המקבילה החילונית של הלב והמעיין, אם כי בגרסה פחות אלקטרונית, די מיציתי את האלבום אם כי ציינתי לעצמי שמי שיזמין אותם לחתונתו יזכה לחתונה שמחה במיוחד.

ואכן, בתזמון מופלא של דברים (ויש השגחה בעולם, יש!!!) בדיוק השבוע תוך כדי ההאזנות לאלבום החדש, התלבשתי יפה והלכתי עם זוגתי שתחיה לחתונה של בן משפחה, ומי חיכה לי שם מעבר לבופה? אם לא "התזמורת העממית" והפעם בגרסת ההופעה החיה שדומה למדי למה ששמעתי באלבום אם כי ההרכב היה מעט שונה הפעם.

[embed]

]

חברי הלהקה הקפיצו בחן רב את המוזמנים לצלילי המוזיקה השמחה שלהם והעיבודים העשירים להבנתי "התזמורת העממית" משמשת את נאור כרמי להציג את הצד השמח והקופצני שלו, בדיוק כפי שהוא עושה עם "הלב והמעיין" לניגונים הנוגים. משום כך יש קווי דמיון גדולים בין הלהקות ובשירים השקטים של האלבום בהם אין זמר ניתן להתבלבל ולחשוב שאתה מאזין ל"לב והמעיין". יחד שני ההרכבים מציגים אישיות מגוונת של יוצר מעניין ומיוחד.

אם בא לכם לרקוד או להשתכנע שעליכם להזמין לחתונה שלכם את "התזמורת העממית" האלבום החדש "אהבה רבה" הוא האלבום בעבורכם.

[embed]

]

פורסם לראשונה באתר 'תרבות.il' בבלוג 'מוזיקה יהודית מקורית'

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן