האזינו: השיר שכתב האב לבתו בבית החולים - "למרות הכל ילדה"

לפני כמעט שנתיים, טבע איתמר אוחנה ז"ל, באסון הכנרת בניסיון להציל את חבריו. כשישה חודשים לאחר מכן, אחייניתו איילה, אושפזה במצב אנוש, והתגלתה אצלה מחלה גנטית נדירה בשם "גושה". את השיר הבא כתב אביה - חננאל, בזמן בו שהתה בבית החולים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/19 17:48 כו באדר א'

האזינו: השיר שכתב האב לבתו בבית החולים - "למרות הכל ילדה"
למרות הכל ילדה, צילום: אבי בן זקן

לפני כמעט שנתיים טבע איתמר ז"ל, אחיו של חננאל באסון הכנרת, בניסיון להציל את חבריו. שבועיים וחצי לפני כן, עוד הספיק לרשום את חננאל לעונה השלישית בתכנית XFACTOR, אשר ביצע אודישן מרגש, שלא השאיר עין יבשה באולם.

כשישה חודשים לאחר מכן, אילה - בתו הגדולה, אושפזה במצב אנוש בבית החולים שניידר. לאחר שהתייצב מצבה הרפואי, נשלחו בדיקות שלה לחו"ל וכתוצאה מכך נתגלתה אצלה מחלה גנטית נדירה בשם "גושה". "גושה" הינה מחלה גנטית נדירה, אשר בארץ חולים בה כ-700 איש בלבד, אשר מקבלים טיפול דרך הווריד לכל חייהם. אילה הוגדרה כחולה ה-700 במדינה.

חננאל כתב מכתב מרגש לאילה, והקריא לה אותו כשהייתה מורדמת ומונשמת, "כשהקראתי לה את המכתב עלה לה חיוך, ואז אמרתי אם למילים יש כוח, אני בטוח לשיר יהיה כוח כפול". ההחלטה הזו הביאה את חננאל להפוך את המכתב לשיר, שאותו הקדיש לאילה, בכדי שילווה אותה בכל אותם הטיפולים ואותן ההתמודדויות במחלת ה"גושה" שתלווה אותה לכל חייה.

 

לקליפ הצטרפו שני אבות נוספים, עם שתי בנותיהם, שגם הן חולות במחלות נדירות. "למוסיקה יש כוח כל כך גדול, עד כדי כך שיכולה לרפא את הגוף וקל וחומר גם את הנשמה" מספר חננאל". "אני בטוח שאילה תשתמש במתנה שהענקתי לה בכל שלב ושלב בחייה, ובכך היא תוכל להתמודד בגבורה עם הכל ולקבל כוח".

חננאל אוחנה, בן 27 נשוי ואב לשתי בנות ובן, גדל והתחנך בקריית שמונה, ומנהל את בית הספר למוסיקה לנוער בסיכון בכפר הנוער "ימין-אורד". "למרות הכל ילדה" הינו הסינגל השני מתוך אלבום הבכורה של חננאל שיראה אור בקרוב.