להקת שלווה תופיע בחצי גמר האירוויזיון

על אף שהודיעה כי לא תתמודד על ייצוג ישראל באירוויזיון, להקת שלווה תופיע בחלק האמנותי של חצי הגמר של התחרות, שלא יתקיים בשבת. מ'כאן' נמסר: "שמחים להגשים את חלומם של חברי להקת שלווה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/19 13:01 א באדר א'

להקת שלווה תופיע בחצי גמר האירוויזיון
להקת שלווה, צילום: צילום מסך - קשת 12

למרות הכל - להקת שלווה תופיע באירוויזיון. אחרי שהלהקה המשלבת בעלי מוגבלויות ריגשה מדינה שלמה, והפתיעה כאשר העפילה לגמר 'הכוכב הבא', תכנית הקדם-אירוויזיון של התאגיד, הודיעו בלהקה כי לא ישתתפו בגמר ולא יתמודדו על הזכות לייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית - כיוון שהחזרה הגנרלית מתקיימת בשבת, וחלק מחברי הלהקה דתיים.

על אף כל זאת, פורסם היום (ד') באתר YNET כי הלהקה תופיע בחצי הגמר של התחרות, בחלק האמנותי. בתחרות האירוויזיון מתקיימים שני חצאי גמר, בהן משתתפות מדינות שלא הגיעו לדירוג גבוה בשנה החולפת, או משתתפות חדשות. הזמר או הזמרת שייצגו את ישראל לא ישתתפו בחצי הגמר, כיוון שישראל זכתה בשנה שעברה, אך בחלקו האמנותי של המופע, שאיננו תחרותי, תייצג את ישראל להקת 'שלווה'.

ההחלטה התקבלה בישיבה שהתקיימה עם ראשי התאגיד, המפיקה הראשית של האירוויזיון זיות דוידוביץ׳, הבמאי והעורך הראשי של האירוויזיון יובל כהן, וקיבלה את אישור איגוד השידור האירופאי. מתאגיד השידור 'כאן', האמון על הפקת התחרות נמסר: ""הסלוגן של האירוויזיון הוא 'העזו לחלום', ושלוה העיזו לחלום. התאגיד שמח שהוא יכול לעזור בהגשמת חלומם".