שירת הלוויים - בימינו

כנס 'שירת הלוויים' הראשון יתקיים היום (ה'), בבית הספר למוזיקה 'מזמור', בגבעת וושינגטון. מנהל בית הספר ומארגן הכנס, איציק וייס: "מכל עבודות המקדש, המכנה המשותף הכי גדול כיום נמצא בשירה"

חדשות כיפה יהונתן קליין 13/09/18 16:41 ד בתשרי התשעט

שירת הלוויים - בימינו
כרזת האירוע, צילום: צילום מסך

בבית הספר למוזיקה 'מזמור' בגבעת וושינגטון, יתקיים הערב (ה'), כנס תחת הכותרת 'שירת הלוויים'. אל הכנס, שהוא ראשון מסוגו, יגיעו לוויים מכל רחבי הארץ, ויתקיימו בו הקלטות למילותיו של ספר תהילים, ששרו הלוויים בבית המקדש, עם לחנים חדשים שנכתבו במיוחד לאירוע. כמו כן תתקיים הרצאה של הרב עזריאל אריאל, רב היישוב עטרת וממקימי הישיבה התיכונית המוזיקלית 'כינור דוד', בנושא שירת הלוויים בבית המקדש.

יוזם הכנס ומנהל בית הספר 'מזמור', איציק וייס, אמר בשיחה עם 'כיפה' כי "מכל הדברים שעושות תנועות המקדש, הנושא היחיד שאיננו שנוי במחלוקת הוא שירת הלוויים, והמוזיקה והשירה כמשהו שמחבר אנשים, יכול להיות המכנה המשותף הגדול ביותר. ובימינו אפילו יותר מהקרבת הקורבנות". וייס מוסיף כי "כחלק מהעבודה המרכזית אותה תיקן דוד המלך, השירה היא חלק בלתי נפרד מעבודת הלוויים, והשירה יחד עם הקרבת הקורבנות. מהבחינה הזו השירה עולה אפילו על התפילה".

וייס אומר כי "שירת הלוויים במקדש, הייתה, כך מתואר, אחת מהעבודות המקצועיות והמדוייקות יותר שנעשו בבית המקדש. בספר דברי הימים הדבר מתואר בצורה מאוד מפורטת, וכמובן בספרות חז"ל. השירה מרוממת את הנפש, ומחברת את האנשים. ונראה לי שאם יש משהו אחד שעליו לא תהיה שאלה, זה החיבור לשירה. שירה משותפת, ללא סולנים, ללא אגו. כיאה למקום הגבוה אך השטוח (כך נראה הר הבית) ממעמדות. כולם שווים לפני המקום."

מודעת ההזמנה לכנס

מודעת ההזמנה לכנסצילום: ללא