כבוד: במאי ישראלי זכה באוסקר

הבמאי גיא נתיב זכה בפרס היוקרתי בעולם עם סרטו Skin, בקטגוריית הסרט הקצר הטוב ביותר. סרט העוסק בגזענות ובהשפעות שלה. בנאום הזכייה אמר 'לילה טוב ישראל' בעברית, והתייחס לסביו ניצולי השואה. הנשיא ריבלין: "הסרט הזה הוא מתנה לילדינו ונכדינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/19 08:48 כ באדר א'

כבוד: במאי ישראלי זכה באוסקר
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

כבוד ישראלי. הבמאי גיא נתיב, יליד ישראל המתגורר בהוליווד, זכה הלילה (ב') בפרס האוסקר, הפרס היוקרתי בעולם לסרטים, עם הסרט הקצר Skin אותו ביים. הסרט עוסק בפשע שנאה ובהשפעות שלו על שני ילדים, לבן ושחור, ולמעשה עוסק כולו בגזענות.

https://www.youtube.com/watch?v=e9BO9oKTDLo (גיא נתיב ואשתו, שהפיקה את הסרט, עולים לבמה לאחר הזכייה באוסקר)

על בימת האוסקר, בנאום הזכייה שלו, אמר נתיב בעברית 'לילה טוב ישראל', והזכיר את סביו, ניצולי השואה, ""הסבים שלי ניצולי שואה. מה שהם עברו שם - אנחנו רואים בכל מקום, באמריקה ובאירופה. הסרט הזה על חינוך, על ללמד את הילדים שלך יותר טוב". אמר. יחד עם נתיב ואשתו היה שותף להפקת הסרט גם התסריטאי שרון מימון, ישראלי אף הוא.

זו הפעם הראשונה שישראלי זוכה באוסקר מאז זכייתו של משה מזרחי על "כל החיים לפניו" בקטגורית הסרט הזר בסוף שנות ה-70. בראיון לגלי צה"ל אמר נתיב לאחר הזכייה כי מבחינתו ההצלחה היא ישראלית לחלוטין. "כל המוחות מאחורי הסרט 'SKIN' הם ישראלים וכל היצירה שלי נובעת מהמקום בו גדלתי", אמר.