צפו: יובל כרמי , מוכר הפלאפל שאיבד את פרנסתו בגלל הקורונה, מדבר

בישראל נחשפו לסיפורו קורע לב של בעל דוכן פלאפל שאיבד את כל הכנסותיו בשל ההחמרות הקשות של משרד הבריאות. בצמרת הפוליטית הזדהו עם כאבו כרמי וקראו לשיקום מהיר של המשק בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/20 21:12 כה בניסן התשפ

צפו: יובל כרמי , מוכר הפלאפל שאיבד את פרנסתו בגלל הקורונה, מדבר
פלאפל, צילום: שאטרסטוק

במהלך היום (א') הופץ סיפורו הקשה וקורע הלב של יובל כרמי, בעל דוכן פלאפל שבשל הנחיות משרד הבריאות נאסר עליו לפתוח את הדוכן שלו והוא איבד את פרנסתו. דבריו הגיעו לתודעה בעקבות תכנית בערוץ 13, בה סיפר בבכי על מר גורלו ואפילו את המנחה נשברה ובכתה יחד אתו. כרמי שנותר ללא פרוטה על מנת לפרנס את משפחתו ביקש לפתוח את הדוכן, אך שוטרים הגיעו ואיימו כי יסגרו לו את העסק, "אין איך לחיות" אמר בבכי.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=125&v=m2_CX_p8nRA&feature=emb_title

אל סיפורו הקשה נחשפו גם בכירים במערכת הפוליטית שמיהרו להזדהות עם כאבו של כרמי ויצאו בקריאה לשיפור מצב המשק, בדגש על העובדים העצמאים. יו"ר הכנסת בני גנץ הגיב על סיפורו כרמי דרך רמיזה כנגד נתניהו: ''דבריו קורעי הלב הם אות אזהרה למנהיגים - לא לבזבוז מיליארדי שקלים במערכת בחירות רביעית''. 

גם ח"כ ניר ברקת מהליכוד, שכבר תקף מוקדם יותר את מדיניות משרד האוצר התייחס לסיפור ואמר: "'שר האוצר תתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי. הזעקה של יובל, הבעלים של פלאפל כרמי באשדוד, שוברת את הלב: 'בידיים האלו נתתי אוכל לילדים שלי. עד מתי אוכל להמשיך ככה?' הפתרון היחיד הוא בסיוע ישיר ומיידי ובמתן ״מענק הַנְּשָׁמָה״ לחשבון הבנק לכל העצמאים ובעלי העסקים שזקוקים לכך''.

ח''כ איילת שקד התייחסה גם היא:''כרמי רוצה להתפרנס בכבוד לא לקבל קצבאות. הממשלה צריכה לאפשר לאנשים לאסוף משלוחים, לפתוח מספרות וחנויות בגדים תחת הנחיות של משרד הבריאות. זה יאפשר לרבבות אנשים לקבל את פרנסתם וכבודם בחזרה''.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן