האם "גב האומה" תרד מהמסך?

ברשת שוקלים להוריד את תכנית הסאטירה "גב האומה" מהמסך. התכנית, אותה מגיש ליאור שליין, ספגה ביקורת בטענות להטיה בוטה לצד השמאלי של המפה הפוליטית

חדשות כיפה גלעד ארליך, חדשות כיפה 27/02/20 13:14 ב באדר התשפ

האם "גב האומה" תרד מהמסך?
ליאור שליין, מגיש גב האומה, צילום: משה שי, פלאש 90

"גב האומה"- הסוף? ברשת שוקלים להוריד את תוכנית הסאטירה מהמסך, כך מפרסמים היום (ה') ב"ישראל היום". בבחירות הקרובות זו תהיה הפעם הראשונה זה כמה שנים שהיא לא תשודר. העונה הנוכחית צפויה להסתיים בעוד כשלושה שבועות וממילא התכנית לא אמורה לחזור עד אחרי החגים, וספק אם תחזור בכלל.

גב האומה (בעבר: מצב האומה) היא תוכנית סאטירה ישראלית, המשודרת ברשת 13. זוכת פרס האקדמיה לטלוויזיה. שודרה בערוץ 2, ברשת, בשנים 2010–2015 בשם "מצב האומה". החל מ-2015 שודרה בערוץ עשר בשמה החדש "גב האומה". עם מיזוגו של ערוץ עשר עם רשת התכנית עברה לערוץ הממוזג רשת 13 באותו השם.

התכנית מביאה את אירועי השבוע בחדשות באופן סאטירי ומזווית חילונית ואתאיסטית, על פי המתכונת של פאנל בו משתתפים חברים קבועים לצד אורחים מתחלפים. חברי הפאנל מופיעים בדמותם-הם ולא כדמות פיקטיבית, בדומה לתכניות אקטואליה "אמתיות", ומתייחסים לאירועי השבוע באמצעות בדיחות, פרודיות ופינות קבועות. הבדיחות בתכנית מבוססות על טקסטים שנכתבו מראש לצד אלתורים בזמן השידור. את התכנית מסיים בקביעות המנחה ליאור שליין במשפט "אל תשאלו מה המדינה עשתה לכם, תשאלו מה אתם יכולים לעשות לה בחזרה", פרפרזה על ציטוט ידוע של ג'ון פ. קנדי.

מרבית הפרקים בתכנית הוגשו בהובלתו של ליאור שליין, ולצידו שלושה מבין עינב גלילי, אורנה בנאי, גורי אלפי, רותם אבוהב, אודי כגן, עדו רוזנבלום, תם אהרון, או אביעד קיסוס. כלפי ליאור שליין נטען רבות כי הוא לא מסתיר את עמדותיו הפוליטיות וכי הפאנל כולו בעל עמדות שמאליות ברורות.

לאחר עזיבתו של גורי אלפי את התכנית בעונתה העשירית לא נקבע לו מחליף קבוע, אך במקומו הרבו להשתתף בתוכנית (ביחד ולחוד) הקומיקאים רותם אבוהב, עידו רוזנבלום, חבר הקאסט של "ארץ נהדרת", אודי כגן, וצורף גם הסטנדאפיסט תם אהרון, שהתחיל את דרכו בתכנית כחבר המערכת. לאחר עזיבתו של תם אהרון, צורף אביעד קיסוס כמשתתף קבוע לאחר שבעונות הקודמות הרבה להתארח בתכנית.

עוד משתתפים דומיננטיים שנוהגים להגיע לא מעט הם ליאור אשכנזי, גלית חוגי, רבקה מיכאלי, דב נבון ונלי תגר, על אף שאינם נכללים בפאנל הרשמי והקבוע.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן