זה אמור להיות מצחיק? יש מצב שפספסתם את הקטע הכי מביך ששודר בערוץ 14

בערוץ 14 ניסו להביע ליצור מערכון סאטירי על סרטון החייל שקרא למרד, אבל התוצאה היא 2 דקות מביכות במיוחד של שני מגישים - אחד מהם מחופש לצב נינג'ה - שלא באמת יודעים להצחיק | ביקורת טלוויזיה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 27/05/24 15:49 יט באייר התשפד

זה אמור להיות מצחיק? יש מצב שפספסתם את הקטע הכי מביך ששודר בערוץ 14
מתוך "פתחי ושי", צילום: צילום מסך ערוץ 14

בימים האחרונים סרטון של לוחם אחד בעזה הצליח להטריף את מדינת ישראל. בסרטון שפרסם ינון מגל מבהיר החייל, מכוסה פנים ולכאורה על רקע ההריסות בעזה: "אנחנו חיילי המילואים לא מתכוונים למסור את המפתחות לאף ישות פלסטינית, חמאס, פת"ח או כל רשות ערבית אחרת. אני מודיע לך יואב גלנט, אם לא נלך עד הניצחון מאה אלף חיילי מילואים יישארו על הגדר ולא נזוז ממנה". בעקבות הסרטון נשלח הלוחם לחקירה במצ"ח והואשם בשורת עבירות חמורות - מרי, הסתה למרי, אי ציות לפקודות והתנהגות שאינה הולמת. בתום חקירה שוחרר המילואימניק בתנאים מגבילים.

הבעיה שלי עם המערכון של "פתחי ושי" פשוטה: הוא לא מצחיק

בערוץ 14, שם מככב מגל שפרסם את הסרטון מלכתחילה והצית את המהומה, די ברור מה חושבים על הסרטון ועל המסר שניסה להעביר. אבל את מה שקרה אתמול בתחילת התכנית "פתחי ושי" של נועם פתחי ושי גולדשטיין קשה להחליק: גולדשטיין, רעול פנים ולבוש במדי צה"ל (שמשום מה, אגב, גורמים לו להיראות פחות כמו לוחם ויותר כמו צב נינג'ה) גילם את הלוחם מהסרטון ב"מערכון" (זה כנראה היה אמור להיות מערכון) המוזר שיזמו השניים. פתחי גילם את המראיין וגולדשטיין, כלומר הלוחם, הטיח האשמות בפני רבים שקראו לסרבנות עוד לפניו (אחים לנשק, שקמה ברסלר, אהוד ברק ועוד).

תראו, אין לי שום בעיה עם הדעות שנאמרו בסרטון. אני דוגלת בפלורליזם וזה בסדר שערוץ 14 - בעל האידיאולגיה הימנית הברורה - בוחר להגן על הלוחם ולהסית את האש לכיוון אחר. הבעיה שלי עם המערכון הזה היא לגמרי אחרת: הוא פשוט לא מצחיק. ככה פשוט. הדרישה הכי משמעותית מסאטירה (כן, תתפלאו שפתחי ושי מוגדרת כ"תכנית אירוח סאטירית"), אחרי העברת ביקורת כל שהיא, היא להיות מצחיקה, ושני המגישים מערוץ 14 פשוט לא יודעים לעשות את זה.

פשוט תפסיקו לנסות

אני לא מצפה מפתחי וגולדשטיין להתחרות במערכונים עתירי התקציב של "ארץ נהדרת" בקשת או בצוות הקומיקאים המדהים שלהם, יש לי הצעה הרבה יותר טובה עבורם: תפסיקו לנסות. מי שלא יודע להצחיק לא חייב לנסות לעשות זאת בכוח, אפשר פשוט לשבת באולפן ולטעון ששקמה ברסלר ואהוד ברק קראו לסרבנות הרבה קודם. תאמינו לי, ותרחמו על הצופים, זה יהיה הרבה פחות מביך.