ההחלטה של ערוץ 14 על שידור הסרטון של התצפיתניות החטופות

מטה משפחות החטופים הודיע כי בשעה 18:00 יפורסם סרטון באורך שלוש דקות של רגעי החטיפה של התצפיתניות בידי מחבלי חמאס. למרות שהסרטון עבר עריכה ומשוחרר בהחלטת המשפחות, בערוץ 14 לא ימהרו לשדרו. בהודעת הערוץ נכתב: "הוחלט לבחון את הסרטון לפני פרסומו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/24 16:28 יד באייר התשפד

ההחלטה של ערוץ 14 על שידור הסרטון של התצפיתניות החטופות
ערוץ 14, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

מטה משפחות החטופים יחד עם הוריהן של חמש התצפיתניות שנחטפו מבסיס נחל עוז, ועדיין נמצאות בשבי חמאס הודיעו הבוקר (ד') כי הערב בשעה 18:00 יפורסם לציבור סרטון בן שלוש דקות המתעד את רגעי חטיפתן של התצפיתניות ממצלמות הגוף של המחבלים. למרות שהסרטון עצמו מצונזר, בערוץ 14 הוציאו הודעה ואמרו כי לא ישדרו את הסרטון מיד עם צאתו.

"רק לאחר שייבדק שאין פגיעה במשפחות של החיילות שנחטפו"

על פי הודעת הערוץ, בכוונתם לבחון את הסרטון טרם שידורו ורק לאחר מכן תתקבל ההחלטה בקרב קברניטי הערוץ האם לשדרו. בהודעה נכתב כי "בעקבות הכוונה לחשוף הערב בשעה 18:00 את סרטון חטיפת התצפיתניות ממוצב נחל עוז בשבעה באוקטובר, בערוץ 14 הוחלט לבחון את הסרטון לפני פרסומו ורק לאחר שייבדק שאין פגיעה במשפחות של החיילות שנחטפו או נרצחו ושאין פגיעה בצנעת הפרט, יוחלט מה תהיה מתכונת השידור ממנו".

סרטון קשה אך מצונזר ואינו כולל את תמונות הנרצחים

הסרטון, שאורכו 03:10 דקות, נערך וצונזר, והוא אינו כולל חלקים קשים לצפייה, הכוללים את הנרצחים הרבים בבסיס נחל עוז, את הנרצחים בתוך המיגונית ממנה נחטפו התצפיתניות, וקטעי אלימות רבים, אלא מראה את היחס האלים, המשפיל והמבזה שעברו הבנות ביום חטיפתן, ומעיד על הפחד העצום שנשקף דרך עיניהן.

מתוך הסרטון שיתפרסם הערב

תמונה מתוך הסרטון שיתפרסם הערב, צילום: מתוך הסרטון