עזיבה מטלטלת בתאגיד: זה הבכיר שמסיים את תפקידו בערוץ

אחרי שבע וחצי שנים בתאגיד השידור הישראלי, מנהל חטיבת החדשות הודיע על עזיבתו: "אני יכול לסכם בסיפוק שעמדנו במשימה להקים גוף חדשות עצמאי, רלוונטי, דינמי, יצירתי, אמין ומעמיק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/24 13:25 יד באייר התשפד

עזיבה מטלטלת בתאגיד: זה הבכיר שמסיים את תפקידו בערוץ
הבכיר שעוזב, צילום: מיכה לובטון

במשך שבע וחצי שנים היה ברוך שי, מנהל חטיבת החדשות בתאגיד השידור הישראלי, אחת מהדמויות הדומיננטיות והחשובות בערוץ. שי כיהן בתפקיד מאז מרץ 2017 והיה אחראי על הקמת חטיבת החדשות ועלייתה לאוויר בתוך חודשיים מיום הגעתו, תוך גיוס מאות עובדים. היום (ד') הודיע למנכ"ל התאגיד על החלטתו לסיים את תפקידו בסוף חודש אוגוסט. בימים הקרובים יחל הליך מסודר לאיתור מחליפו.

ברוך שי עוזב את התאגיד אחרי שבע וחצי שנים

על עזיבתו אמר שי: "אחרי שחלפו שבע שנים בדיוק מאז העלייה לאוויר, בהן שבעה חודשי מלחמה של עבודה אינטנסיבית, במהלכם הבאנו משדרי חדשות איכותיים, אמינים ומדויקים - החלטתי לפרוש. אני יכול לסכם בסיפוק שעמדנו במשימה להקים גוף חדשות עצמאי, רלוונטי, דינמי, יצירתי, אמין ומעמיק. חטיבת החדשות היום נמצאת בשיאה, מכתיבה סדר יום, הודפת כל לחץ וניסיון הפחדה, ונשארת נאמנה לאמת".

שי החמיא לגוף ממנו החליט לפרוש: "כאן חדשות הוא גוף עיתונאי ענייני, נמרץ, מדויק ומקצועי, הישגי וחסר לאות. עיתונאים ועיתונאיות, עורכים ועורכות, אנשי הפקה, צוותי צילום, צוותים טכניים שעבדו יום ולילה מאז השבעה באוקטובר, איבדו חברים, סיכנו חיים, מהם גם תושבי העוטף ומפוני הצפון, והמשיכו בעבודה העיתונאית, גם התחקירית כדי להביא לציבור את היקף האסון ומימדיו, להצביע על סיבותיו, וגם לתת כתף שידורית תומכת ומחבקת בטראומה הגדולה מאז הקמת המדינה". לסיום, הודה לעובדי הערוץ והתפלל לשובם של החטופין ולהצלחתם של החיילים.

גולן יוכפז, מנכ"ל התאגיד: "מכירים עוד מהעבודה המשותפת בערוץ 10"

גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי: "אני מבקש להודות מעומק הלב לברוך על תרומתו המשמעותית לתאגיד בכלל ולחטיבת החדשות בפרט. ברוך, שאותו אני מכיר עוד מעבודתנו המשותפת בחדשות 10, הוא בעייני ממנהלי ועורכי החדשות נטולי הפניות ונעדרי המורא, שפועלים מתוך אג'נדה אחת – חופש עיתונות וזכות הציבור לדעת. תחת הנהגתו רשמה חטיבת החדשות של כאן הישגים עיתונאיים משמעותיים, ששינו את סדר היום החדשותי בישראל – אבל מעל לכל אלה, הצליח ברוך למנוע בעקביות כל לחץ, או השפעה חיצוניים, על עיתונאיו. ברוך הקים מערכת חדשות מקצועית, והצליח לשלב בה הן כוחות עיתונאיים מרשות השידור הוותיקה והן עיתונאים צעירים ורעבים - שיצרו יחד את אופי השידורים החדש, הייחודי של כאן חדשות. אני מבקש להודות בשמי ובשם עובדות ועובדי התאגיד על תרומתך המכרעת לכאן חדשות".