עקיבא נוביק יצא לבדוק: איך השואה תשפיע על השבעה באוקטובר?

הפודקאסט "לך תזכור" חוזר לעונה שלישית: הפעם עיתונאי התאגיד יעסוק בשואה ובקשר שלה לאירועי השבעה באוקטובר, במשמעות הגבורה בשני האירועים ובפעילויות ההנצחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/24 11:53 י בניסן התשפד

עקיבא נוביק יצא לבדוק: איך השואה תשפיע על השבעה באוקטובר?
עקיבא נוביק, צילום: יח"צ

רבים נוטים לכנות את השבעה באוקטובר כשואה נוספת, וגם העיתונאי עקיבא נוביק מצא דימיון בין שני האירועים המחרידים ביותר שעבר העם היהודי. אחרי 2 עונות של הפודקאסט "לך תזכור", בהן נוביק עסק בזיכרונות השואה, הפעם הוא יתחבר לאירועי חצי השנה האחרונה. העיתונאי יוצא למסע בן שלושה פרקים על מנת לבדוק את השינויים שחלו בזיכרון השואה לאורך השנים ובעיקר בחצי השנה האחרונה.

הפודקאסט "לך תזכור" עם עקיבא נוביק יעסוק בשבעה באוקטובר

הפרקים ,שיעלו במאי, יעסקו בדרכים להנצחת השואה ובתעשייה שצמחה סביבה לקראת פעילות ההנצחה של טבח השבעה באוקטובר, בפוגרומים שהיו לפני השואה ועל האסונות שהגיעו אחריה. הסדרה תעסוק גם במשמעות המילה "גבורה" ב"יום הזיכרון לשואה ולגבורה", דרך שעוברת מגיבורי השואה לגיבורי השעה.

הפרקים החדשים יצטרפו לתשעת הפרקים הקיימים שכבר זכו ליותר מ-200 אלף האזנות, בהם גלגולו של היומן של אנה פראנק וכיצד הפך לנשק עבור מכחישי השואה, העבודה הבלשית שמאחורי מחלקת חסידי אומות העולם ביד ושם, סיפורי נקמה של יהודים באירופה של אחרי המלחמה, ויחסי הידידות בין גרמניה וישראל.