מהשומרון לסינמה סיטי: הסרט על חיל האוויר הישראלי מגיע למסכים

הסרט "קרב אוויר", שנתמך על ידי קרן קולנוע שומרון, מגולל את סיפורו של חיל האוויר הישראלי במלחמת ששת הימים. השבוע הוא יוצא מגבולות השומרון ומגיע לבתי הקולנוע בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/24 12:37 כט באדר ב'

מהשומרון לסינמה סיטי: הסרט על חיל האוויר הישראלי מגיע למסכים
הסרט "קרב אוויר", צילום: דוברות

הסרט "קרב אוויר", בתמיכת קרן קולנוע שומרון, מגיע השבוע לבתי הקולנוע. הסרט מבוסס על סיפור אמיתי, מגולל את סיפורו של חיל האוויר הישראלי וחוזר לניצחון הגדול במלחמת ששת הימים. כל זה מתבצע דרך עיניהם של שני טייסים - אותם מגלמים מאור שוויצר ודניאל ליטמן, לצידם של גילי איצקוביץ, אמיר שורוש, ליהי קורנובסקי ועוד.

הסרט "קרב אוויר" מגיע לבתי הקולנוע

הסרט יגיע לראשונה לבתי הקולנוע כבר ביום חמישי הקרוב, ואתמול (א') התקיימה הפרימיירה החגיגית בסינמה סיטי. הסרט, שנתמך על ידי קרן קולנוע שומרון, צולם ברובו בשומרון - בברקן ובאזור התעשייה באריאל. עלות הסרט עמדה על כ-5 מליון שקלים וזה הסרט השלישי של קרן קולנוע שומרון שמגיע לבתי הקולנוע. הסרט נתמך גם על ידי קרן רבינוביץ והופק על ידי יונייטד קינג וטופיה תקשורת.

הפרימיירה בשומרון עם יוצר הסרט רועי הורנשטיין

הפרימיירה בשומרון עם יוצר הסרט רועי הורנשטיין צילום: אליחי מנחם

רועי הורנשטיין, יוצר הסרט: "הנה אנחנו היום באותו מצב בערך"

רועי הורנשטיין, יוצר הסרט ובעצמו תושב היישוב "ריחן" בצפון השומרון, הגיע להקרנת הבכורה על מדים. את נאומו הוא פתח בהקראת פקודה של מפקד חיל האוויר ביציאה למבצע מוקד שפתח את מלחמת ששת הימים. "הנה אנחנו היום באותו מצב בערך", אמר הורנשטיין, "שום דבר לא השתנה. התפקיד שלנו כיוצרים זה להרים את הרוח של העם ולתת לו גיבורים, כי בלי גיבורים אין לנו מורשת, אין לנו היסטוריה, אין לנו עתיד. זה מה שניסיתי לעשות 15 שנה".

ראש מועצת שומרון ויו"ר קרן קולנוע שומרון, יוסי דגן, אמר: "לא מדובר רק באקשן על המסך הגדול, אלא גם בסיפור הגבורה של חיל האוויר. אנחנו צריכים לנצח בנשק, בברזל. ואנחנו צריכים לנצח ברוח שלנו בעוצמה שלנו. בקרן קולנוע שומרון משנים את מפת התרבות. אנחנו מייצרים מהפכה תרבותית ערכית שהיא גם חלק מהניצחון של העם. ביחד נבנה נגן, נביא בעזרת השם הרבה בתים, הרבה כבישים. ולא פחות חשוב מזה. הרבה הרבה תרבות וערכיות והרבה חוסן".

מנכ"לית הקרן, אסתר אלוש, הוסיפה: "הזמן הממוצע של עשיית סרט בישראל הוא 5 שנים. אנחנו 5 שנים מיום הקמת הקרן ואכן, לאחר תמיכה בלמעלה מ-100 סרטים, סרטי הקרן פורצים החוצה, מגיעים לפסטיבלים בארץ ובעולם ולבתי הקולנוע בישראל. היוצר רועי הורנשטיין הוא יוצר אמיץ שלא ויתר על היצירה שלו ויחד איתו הבאנו את הקול הייחודי של יהודה ושומרון".