הלך, חזר ושוב הלך: כל המעברים של שרון גל - מ"הארץ" ועד ערוץ 14

שנה בלבד לאחר שהצטרף לערוץ 14, הודיע מגיש הטלוויזיה כי הוא שב לערוץ 13, מה שגרר לעימות משפטי בין הערוצים. עבור גל, מעבר תכוף בין ערוצים הוא לא דבר חדש ולקריירה שלו היסטוריית מעברים חריגה בנוף התקשורת הישראלית

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/24 17:00 כה באדר ב'

הלך, חזר ושוב הלך: כל המעברים של שרון גל - מ"הארץ" ועד ערוץ 14
שרון גל, הולך וחוזר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90, Shlomi Cohen/Flash90, Noam Revkin Fenton/Flash90, Miriam Alster/FLASH90

שרון גל הדהים לפני שבוע וחצי את תעשיית הטלוויזיה כאשר חתם שוב על חוזה עם ערוץ 13, שנה בלבד לאחר שעזב את הערוץ לטובת הגשת מהדורת החדשות המרכזית בערוץ 14. החזרה לערוץ 13 לא עברה חלק ובערוץ 14 לא קיבלו ברצון את העזיבה, תוך שהם מאיימים לנקוט באמצעים משפטיים כנגד המגיש והערוץ המתחרה. עבור גל עצמו, זהו לא המעבר המסעיר הראשון בקריירה וגם לא השני, למעשה בעשור האחרון הלך ובא העיתונאי בין הערוצים ואף הספיק לחוות אפיזודות קצרות בכנסת ובבית האח הגדול.

כתב בצפון, כתב משטרה וכתב כלכלי

לאורך השנים, התבלט גל בתחום הכלכלי כמעט בכל ערוץ אליו עבר, אך בשנים האחרונות פנה דווקא לרצועות האקטואליה שם התבלט כמי שמביא קולות מעט שונים מאלה שהתרגלנו לראות על המסך. ביטוי לכך אפשר למצוא בדברים שכתב מנכ"ל ערוץ 13 הנכנס אמיליאנו קלמזוק בעת שהודיע על הצטרפותו המחודשת של גל ערוץ: "השתלבותו מחדש בערוץ היא חלק מתפיסת העולם לפיה תפקידנו הוא ליצור טלוויזיה לכל הישראלים", כתב.

גל ומגל, עקיצה בשידור

גל ומגל, מהכנסת לערוץ 14, צילום: צילום מסך

גל, בן 49, החל את דרכו בתקשורת הישראלית בגלי צה"ל, זאת לאחר שהחל את השירות כלוחם גולני, הוא המשיך ככתב הצפון של עיתון "הארץ", כעורך מקומון בצפון וכשדר ברדיו חיפה. עם הקמתו של ערוץ 10, הפך גל לכתב הערוץ בצפון ומשם דרכם של גל ישתלבו במספר צמתים.

אחד העיתונאים הבולטים בערוץ 10

במהלך השנים בערוץ 10, הפך גל לכתב המשטרה אז יצר את סרטו המדובר על רצח תאיר ראדה, "רק תאיר יודעת". בשנת 2009 החל לעסוק בנושאים כלכליים והחל בהגשת התוכנית "לילה כלכלי", תוכנית איתה היה מזוהה במיוחד. בשנת 2013 עזב גל את הערוץ בטונים צורמים דווקא כשהיה אחד מהעיתונאים הבכירים בערוץ.

שרון גל ומגי טביבי במהדורת השחרור של אורי מגידיש

שרון גל ומגי טביבי במהדורת השחרור של אורי מגידיש, צילום: ערוץ 14

במהלך העשור האחרון ידעה הקריירה של גל עליות ומורדות שהתבטאו במעברים תכופים בין כלי התקשורת. במהלך 2014 החל גל להגיש ברדיו תל אביב תוכנית כלכלית ובהמשך גם תוכנית בוקר בשם "שרון גל בבוקר". באותה שנה החל להגיש גם בערוץ 20 הטרי תוכנית יומית.

מאז עבר גל כמה גלגולים בערוץ 20 כשהגיש בתחילה תוכנית כלכלית לילית, אך בתחילת 2015 הדהים את עולם התקשורת עם המעבר לפוליטיקה וההתמודדות לכנסת במפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן. המעבר לפוליטיקה היה קצר ואחרי חצי שנה כחבר כנסת הודיעה גל על עזיבתו ושב לערוץ 20, בשנת 2016 הגיש את הרצועה שלפני החדשות שנקראה "לפני כולם" אך עזב אותה עוד באותה שנה.

רדיו גלי ישראל. ארכיון

גל ברדיו גלי ישראל. המקום היציב. צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

בשנת 2017 הדהים גל שוב והפעם כשהתמודד בתוכנית ה"אח הגדול" ששודרה אז בערוץ 2, הוא סיים את העונה במקום הרביעי. מאז, שב גל לעולם התקשורת במשרה מלאה, הוא החל לשדר את תוכנית הבוקר ברדיו גלי ישראל וברדיו דרום, תוכנית אותה הוא מגיש עד היום.

בפעם השלישית: גל חוזר לערוץ 13

שנת 2019 הייתה שנת החזרה של גל לערוץ 13, הגלגול הנוכחי של ערוץ 10 בו שידר בעבר. בתחילה הגיש גל את התוכנית המבטיחה של הערוץ יחד עם רני רהב אך בהמשך ירדה התוכנית לאחר שלא הצליחה כמצופה, גל המשיך להגיש בערוץ והתקבע ברצועת השעה 17 בתוכנית שנקראה: "חמש עם שרון גל". ב-2019 קיבל את "פרס השדר המצטיין" של אגודת העיתונאים תל אביב על שידוריו.

הייתה גם אפיזודה בכנסת

הייתה גם אפיזודה בכנסת צילום: Yonatan Sindel,Flash90

האפיזודה האחרונה של גל הגיעה בשנת 2023 אז הודיע כי הוא עוזב את ערוץ 13 וובר לערוץ 14 כמגיש מהדורת החדשות המרכזית לצידה של מגי טביבי. המעבר לערוץ 14 נמשך כאמור שנה אחת בלבד ולני שבוע וחצי הודיעו בערוץ 13 על חזרתו של גל. נכון לעכשיו ממשיך גל להגיש בערוץ 14 עד להתרת חוזהו וסיום ההתקשרות בין הצדדים.