יחסוך מיליוני שקלים: השינוי הדרמטי של תאגיד השידור הציבורי

אחרי שמונה שנים בתל אביב, הסניף של תאגיד השידור הציבורי עובר דירה. היעד החדש: אור יהודה | גולן יוכפז, מנכ"ל התאגיד: "המעבר יאפשר חיסכון משמעותי של מיליונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/24 12:18 כד באדר ב'

יחסוך מיליוני שקלים: השינוי הדרמטי של תאגיד השידור הציבורי
הסניף החדש כאן 11, צילום: כאן 11

במשך שמונה שנים עמד הסניף של תאגיד השידור הציבורי בעיר המרכזית בישראל, תל אביב. ביום ראשון הקרוב הוא יעשה משמעותי ויעבור באופן רשמי למרכז שידור חדשני באור יהודה. הסניף החדש יפעל במקביל למשכנו המרכזי של התאגיד בירושלים, שבו מרוכזים המטה וחטיבת החדשות, אולפני הרדיו והטלוויזיה וממנו משודרים מרבית שידוריו, ובמקביל לסניף הצפוני של התאגיד בחיפה ולסניף הדרומי בבאר שבע.

הסניף של תאגיד השידור הציבורי עובר מתל אביב לאור יהודה

ההחלטה לעבור לצומת מסובים התקבלה בהחלטה של מועצת והנהלת תאגיד השידור הישראלי במטרה לצמצם עלויות באופן משמעותי ולחסוך בכספי הציבור בהיקף של מיליוני שקלים. הסניף החדש יהיה קטן הרבה יותר מקודמו, והעלויות להקמתו נמוכות משמעותית. המרכז נבנה בפארק נעימי בצומת מסובים ומטרתו לשמש כאולפן חליפי לאולפן המרכזי בירושלים, במקרה של תקלה טכנית, וכאולפן לעת חירום בזמן מלחמה ומתקפת טילים.

הסניף החדש

הסניף החדש צילום: ללא

מרכז השידורים החדש כולל חללי עבודה חדשניים, דסק חדשות מודרני, חדרי עריכה, סאונד, שני אולפני טלוויזיה (אחד מהם בתוך ממ"ד), ארבעה אולפני רדיו-מצולם (אחד מהם בתוך ממ"ד), חדרי הקלטת פודקאסטים וסטודיו עבודה וצילומים נרחב עבור חטיבת הדיגיטל ומחלקת הפרומו.

מנכ"ל התאגיד: "המעבר יאפשר חיסכון משמעותי של מיליונים"

גולן יוכפז, מנכ"ל התאגיד: "מרכז השידורים החדש של התאגיד באזור המרכז, יקפיץ את כאן לעידן טכנולוגי ושידורי חדש - עם אמצעי השידור, ההפקה והעריכה המתקדמים ביותר, ויאפשר לעובדות ולעובדים לפעול בתנאי היצירה הטובים ביותר שיש. המרכז החדש יאפשר שידור רציף של דיגיטל, טלוויזיה ורדיו גם בעת מלחמה או חירום. המעבר מלב ת"א למסובים יאפשר חיסכון משמעותי של מיליונים לאורך כל שנות הפרויקט, שיושקעו בתוכן חדש עבור צופי התאגיד ולחיזוק תעשיית הטלוויזיה בישראל. אני מבקש להודות ליו"ר המועצה, לחברי וחברות המועצה ולכל צוות המעבר בראשות רונית מימון, שפעלו במרץ להגשים את היוזמה הזו".