האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה מתקפלת: נזמין את כתב ערוץ 14 לקבל פרס

אחרי הסערה שעוררה ההחלטה להעניק פרס לכתבי הצפון והדרום בכל הערוצים מלבד אלו של ערוץ 14, האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה חוזרת בה: "מזמינים את אריאל עידן לקבל את פרס ההוקרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/24 15:31 ח באדר ב'

האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה מתקפלת: נזמין את כתב ערוץ 14 לקבל פרס
ערוץ 14, צילום: ערוץ 14

האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה הכריזה היום (ב') על רשימת העולים לגמר ב-42 קטגוריות בתחרות פרסי הטלוויזיה לשנת 2023. מלבד המועמדויות, הוענקו פרסי הוקרה מיוחדים לכתבי מחוז דרום וצפון על דיווח בזמן אמת תוך סיכון חיים בשבעה באוקטובר ובחודשים שלאחר מכן. בעוד כתבי חדשות 11, 12 ו-13 זכו בפרס, אף אחד מכתבי חדשות 14 לא הוזכר. הצעד עורר סערה ברשתות החברתיות, ואלמוג בוקר אף החליט לוותר על הפרס.

ההחלטה של האקדמיה לטלוויזיה וקולנוע: "מזמינים את אריאל עידן לקבל את פרס ההוקרה"

כעת, האקדמיה החליטה לחזור בה. "האקדמיה פונה בכל שנה לכל גופי השידור בקריאה להעמיד את התוכן המופק ולהשתתף בתחרות ובטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה", כך נמסר מטעמם, "בנוסף, בשנים האחרונות האקדמיה עשתה מאמצים ופנתה באופן יזום לערוץ 14 על מנת לעודד אותו להשתתף בתחרות, אך לא קיבלה תגובה מטעמו. גם השנה פנינו וגם השנה בחרו בערוץ 14 לא להשתתף בתחרות ובטקס. למרות החלטת הערוץ אנו שמחים להזמין את כתב הדרום של הערוץ, אריאל עידן, לקבל את פרס ההוקרה. האקדמיה מבקשת להוקיר את הפעילות המקצועית של כל הכתבים והכתבות - כולם אנשי מקצוע שפעלו תוך סיכון חייהם ומתוך מחויבות לציבור הישראלי ולמקצוע העיתונות".

מוקדם יותר שיתף עידן את אכזבתו בשיחה עם "חדשות כיפה": "לא חיפשתי פרס, אני עושה את העבודה שלי ואת המחויבות שלי, אבל ברגע שנותנים פרס מסוים על סיכון אני חושב שמן הראוי לשים אותי בפנים. לא ייתכן שאני עמדתי עם אותם כתבים באותם מקומות, גם עליי ירו, גם אני הייתי בחילוצים עם מחבלים, גם אני עבדתי תחת סיכון מבוקר עד ליל. הייתי בסיכון ממשי. פתאום אתה רואה שהחיים שלך שווים פחות".