סערת פרסי האקדמיה כתב חדשות 14 מופתע: "החיים שלי שווים פחות"

אחרי הסערה סביב פרסי האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה, אריאל עידן מגיב בשיחה עם "חדשות כיפה": "עמדתי עם אותם כתבים באותם מקומות, גם עליי ירו. פתאום אתה רואה שהחיים שלך שווים פחות"

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 18/03/24 15:25 ח באדר ב'

כתב חדשות 14 מופתע: "החיים שלי שווים פחות"
אריאל עידן, כתב חדשות 14 בדרום, צילום: משה מזרחי

אריאל עידן, כתב חדשות 14 בדרום, היה באמצע לשתות את הקפה הרגיל של הבוקר כשגילה שהוא במרכזה של סערת רשת. האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה פרסמה את המועמדים לזכייה בפרסים והכריזה על פרס מיוחד לכתבי הדרום והצפון של הערוצים 11, 12 ו-13, בעוד כתבי ערוץ 14 - ביניהם עידן - לא זכו לפרס. בנימוקים לפרס נכתב "על דיווח בזמן אמת תוך סיכון חיים בשבעה באוקטובר ובחודשים שלאחר מכן".

אריאל עידן מאוכזב: "גם עליי ירו"

"הופתעתי", מודה עידן, "לא חיפשתי פרס, אני עושה את העבודה שלי ואת המחויבות שלי, אבל ברגע שנותנים פרס מסוים על סיכון אני חושב שמן הראוי לשים אותי בפנים". כתב חדשות 14 המשיך והסביר את האכזבה: "לא ייתכן שאני עמדתי עם אותם כתבים באותם מקומות, גם עליי ירו, גם אני הייתי בחילוצים עם מחבלים, גם אני עבדתי תחת סיכון מבוקר עד ליל. אם זה עם רחל מאופקים שסיקרתי את החילוץ שלה, אם זה ירי שנפתח לעברנו כמה פעמים בקיבוצים בימים הראשונים ללחימה, אם זה מטחי רקטות בלתי פוסקים, הייתי בסיכון ממשי. פתאום אתה רואה שהחיים שלך שווים פחות".

עידן הבהיר שוב ושוב כי אין לו כל עניין בפרס, "אבל אם אתם כבר נותנים פרס כזה, ראוי שכולנו נקבל את זה. ולא רק אני, גם הצלמים שנמצאים מאחורי הקלעים, כל מי שהיה בשטח באותם ימים של לחימה צריך לקבל את הפרס הזה".

"אני חושב שזה ברור לכולם שזה פוליטי"

באקדמיה הגיבו: "ערוץ 14 הוזמן לקחת חלק בטקס מרגע היווסדו של הערוץ ולהגיש את תכניותיו לתחרות בדומה ליתר גופי השידור וההפקה בארץ, אך משום שבחר שלא לעשות כך השנה וגם אשתקד אינו נכלל בתחרות". עידן טוען: "לא התעמקתי בתגובות כי לדעתי הכל פוליטי. להבנתי, היה עוד ערוץ שלא השתתף ובכל זאת הכתבים שלו קיבלו את הפרס. אני חושב שזה ברור לכולם שזה פוליטי".

בין כל העיתונאים שהביעו תמיכה גלויה בעידן, אלמוג בוקר החליט לקחת את זה צעד אחד קדימה והודיע בציוץ ברשת X כי הוא מוותר על הפרס. "אחרי שראיתי את הסתירה בין תגובת האקדמיה לטלוויזיה לדברים בפועל, אני מוותר על פרס ההוקרה עד אשר יכלילו את כל כתבי הטלוויזיה בצפון ובדרום שסיקרו את המלחמה, לרבות כתבי ערוץ 14", כתב, "ראיתי בעיניים שלי את אריאל עידן תחת אש לא פעם ולא פעמיים. תודה, אבל לא תודה".

אלמוג בוקר

אלמוג בוקר, ויתר על הפרס צילום: רשת 13

"אלמוג בוקר זה חבר ואח יקר, לפני שהוא עיתונאי הוא בן אדם"

על ההחלטה של בוקר שיתף עידן: "אלמוג בוקר זה חבר ואח יקר, לפני שהוא עיתונאי הוא בן אדם. הוא זיהה משהו לא תקין והוא הפתיע אותי מאוד. כמה שאני יודע שהוא בן אדם והוא אנושי, עכשיו אני מעריך אותו הרבה יותר". כתב ערוץ 14 התייחס גם לניצן שפירא, שיצא להגנתו: "זה לא פשוט להביע תמיכה בפומביות, בטח כשאתה מהערוץ השני. הם לקחו סיכונים, זה כיף לראות שהקולגות מתייחסים לעניין ברצינות".