מדירים את ערוץ 14? זאת התשובה של האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה

האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה הכריזה על הענקת פרסים לכתבי הצפון והדרום בערוצים השונים, אך לא כללה את כתבי ערוץ 14. אחרי שחוללה סערה ברשתות החברתיות, האקדמיה מגיבה: "ערוץ 14 הוזמן לקחת חלק בטקס, אך בחר שלא"

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 18/03/24 12:32 ח באדר ב'

מדירים את ערוץ 14? זאת התשובה של האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה
צילום: ערוץ 14

האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה הכריזה היום (ב') על רשימת העולים לגמר ב-42 קטגוריות בתחרות פרסי הטלוויזיה לשנת 2023. מלבד המועמדויות, הוענקו פרסי הוקרה מיוחדים לכתבי מחוז דרום וצפון על דיווח בזמן אמת תוך סיכון חיים בשבעה באוקטובר ובחודשים שלאחר מכן. בעוד כתבי חדשות 11, 12 ו-13 זכו בפרס, אף אחד מכתבי חדשות 14 לא הוזכר.

האקדמיה תחת מתקפה: "עסקנות פוליטית במסווה של פרגון"

הידיעה הצליחה לעורר סערה ברשת. "העובדה שהאקדמיה לא מחלקת פרס לכתב הדרום של ערוץ 14 קצת מגעילה", כתב דוד ורטהיים, כתב "וואלה", "הם עצמם אומרים שלא מדובר על פרס למצוינות עיתונאית או משהו, אלא 'סיקור תוך סיכון חיים'. כתב 14 לא סיכן חיים? עסקנות פוליטית במסווה של פרגון. לא לעניין".

יוצר הטלוויזיה מני אסייג כתב: "התעלמות מופגנת ופושעת מהכתבים הנפלאים של ערוץ 14 (ובוז גדול לצופי הערוץ) שתוסיף לערוץ עוד אחוזי רייטינג, בע"ה". תמיר מורג, הכתב המדיני של ערוץ 14, הוסיף בזלזול: "חשוב להבהיר שלכתבי ערוץ 14 בדרום ובצפון, אריאל עידן, אדיר לחקים, נתי לנגרמן, עתי שלו ומילן מועלם, יש כיפת כוח סודית שמגנה עליהם מפני טילים ורקטות, וזו הסיבה שהאקדמיה הדירה את כולם מהענקת הפרסים על סיקור תוך כדי סיכון חיים - לא חלילה שיקול זר כזה או אחר".

תגובת האקדמיה: "ערוץ 14 הוזמן לקחת חלק בטקס, אך בחר שלא"

למרות ההאשמות החמורות כלפי האקדמיה, לטענתם ערוץ 14 הוא שבחר לא להשתתף בטקס. בתגובה ל"חדשות כיפה" נמסר מהאקדמיה: "ערוץ 14 הוזמן לקחת חלק בטקס מרגע היווסדו של הערוץ ולהגיש את תכניותיו לתחרות בדומה ליתר גופי השידור וההפקה בארץ, אך משום שבחר שלא לעשות כך השנה וגם אשתקד אינו נכלל בתחרות".

מערוץ 14 טרם נמסרה תגובה.