אוסקר 2024 מזעזע: הבמאי היהודי תקף את מדינת ישראל - וזכה למחיאות כפיים סוערות

במאי ג'ונתן גלזר, שזכה באוסקר על סרטו "אזור העניין" העוסק בשואה, נאם נגד מדינת ישראל והלחימה בעזה: "אנחנו עומדים כאן כגברים שמפריכים את יהדותם ואת השואה שנחטפת על ידי כיבוש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/24 09:48 א באדר ב'

מזעזע: הבמאי היהודי תקף את מדינת ישראל - וזכה למחיאות כפיים סוערות
טקס האוסקר. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

במהלך טקס האוסקר שנערך אתמול (ב'), הבמאי היהודי ג'ונתן גלזר שזכה בפרס על סרטו "אזור העניין", העוסק באושוויץ ובשואה, ניצל את הבמה כדי לשאת דברים על המלחמה בין ישראל לחמאס. "ההרוגים, הן בישראל והן בעזה, הם קורבנות של 'דה-הומניזציה'", טען הבמאי, והתייחס לסרט שלו: "הסרט שלנו מראה לאן הדה-הומניזציה מובילה במקרה הגרוע ביותר. היא עיצבה את כל העבר וההווה שלנו".

הבמאי היהודי הביע תמיכה מזעזעת בעזה

הבמאי המשיך וטען: "כרגע אנחנו עומדים כאן כגברים שמפריכים את יהדותם ואת השואה שנחטפת על ידי כיבוש שהוביל לסכסוך עבור כל כך הרבה אנשים חפים מפשע". עוד הוסיף והדגיש: "כל הבחירות שלנו נעשו כדי לשקף ולהתעמת עם ההווה - לא לומר 'תראו מה הם עשו אז', אלא 'תראו מה אנחנו עושים עכשיו'". הנאום של הבמאי זכה למחיאות כפיים סוערות מצד הקהל.

הבמאי גלזר לא היה היחיד שהביע תמיכה מזעזעת בתושבי עזה. הזמרת בילי אייליש, השחקן מארק רופאלו וכוכבים נוספים הגיעו לטקס החגיגי כשהם עונדים סיכה אדומה הקוראת להפסקת אש מיידית. מנגד, אף אחד מהם לא נשא את הסיכה הצהובה הקוראת לשחרור החטופים משבי החמאס.