"בייבי בום" מחפשים זוגות דתיים: "מקפידים מאוד על צניעות"

יערה פרנס, העורכת בפועל בעונה החדשה של "בייבי בום", מחפשת את הזוג הדתי הבא שירצה ליצור על המסך מזכרת מרגשת לכל החיים. בשיחה עם "חדשות כיפה" היא מספרת על תהליך הליהוק ומסבירה כיצד אפשר לשמור על צניעות גם בזמן הלידה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 29/02/24 14:24 כ באדר א'

"בייבי בום" מחפשים זוגות דתיים: "מקפידים מאוד על צניעות"
לידה, צילום: Natalia Deriabina,Shutterstock

בימים אלו עובדים בהפקת "בייבי בום" על ליהוקים לעונה החדשה שתעלה בקשת 12, שש שנים אחרי סיומו של הפורמט המקורי ששודר בערוץ 10. בערוץ שמים דגש על זוגות מגוונים - מכל המגזרים - וכעת מכוונים גם לציבור הדתי. שוחחנו עם יערה פרנס, העורכת בפועל של העונה החדשה, שסיפרה לנו על התהליך שעוברים הזוגות וכיצד ניתן לשמור על צניעות.

מה התהליך שעובר זוג כדי להתקבל לתכנית?

"ברגע שאנו מבינים שיש זוג שמתכנן ללדת בבית החולים 'ליס' שבאיכילוב בחודשים אפריל עד מאי, אנחנו קובעים פגישת היכרות במטרה להכיר, להסביר את התהליך, לענות על שאלות וחששות שעולים ולהכיר את הרקע של הזוגיות ושל ההיריון הנוכחי. במידה וזה מתאים לזוג ולנו הם מצטרפים לתוכנית, וניפגש בלידה".

"מזכרת בלתי נשכחת מרגע מכונן וגדול"

"התיעוד בתכנית נעשה מרגע ההגעה לבית החולים ועד לדקות שאחרי הלידה עצמה. חשוב לזכור שכל פרק של התכנית מורכב בדרך כלל ממספר סיפורי לידה כך שכל זוג מופיע במצטבר זמן מוגבל במסך. מה יוצא לזוגות מזה? בייבי בום זו תכנית חיובית שבאה להעצים את פלא הלידה. דווקא בתקופה כל כך קשה ומורכבת, יש לנו הזדמנות לתעד אירועים משמחים של יצירת חיים והמשכיות. לזוגות המשתתפים נותרת מזכרת בלתי נשכחת מרגע מכונן וגדול בהתהוות של המשפחה שלהם. זוהי מתנה ענקית עבור ההורים וכמובן עבור הילד עצמו שיוכל בעתיד לראות כיצד הגיע לעולם ואיך הוריו חיכו לבואו".

"בייבי בום", הפורמט המקורי

"בייבי בום", הפורמט המקורי בערוץ 10 צילום: אוהד רומנו, ערוץ 10

"אנחנו מקפידים מאוד על צניעות ובפרט נקפיד עם יולדות מהמגזר הדתי"

מה גורם לך לבחור בזוג מסוים לתכנית?

"אני חושבת שאין פה נוסחה מדויקת במי לבחור ובמי לא. כל לידה מביאה איתה אנרגיה אחרת, דינמיקה משלה, רקע שונה להיריון והתרגשות מאוד אינדיבידואלית לקראת הילד שעומד להיוולד. ברגע שיושבים מולי אנשים שכבר בפגישה אני מתאהבת בהם ומתרגשת או צוחקת איתם, אין שום סיבה שהקהל בבית לא יתאהב בהם גם ויתרגש לראות את הילד שלהם יוצא אל אוויר העולם. המטרה שלנו היא להביא למסך מגוון רחב ככל הניתן של האנשים בישראל".

איך זוגות דתיים יכולים להשתתף בתכנית אם הם רוצים לשמור על צניעות?

"אנחנו מבינים שהתכנית הזו מתעדת רגע מאוד אינטימי וחשוף - לא רק במובן הפיזי - ועולות הרבה שאלות לגבי צניעות. ראשית כל חשוב להבין שהתכנית היא תכנית לצפייה משפחתית, לכן אין בה מראות חשופים. היולדות המצולמות לבושות בכותונת של בית החולים ומכוסות בסדין לאורך כל הלידה, למעט הפנים והאמות אין שום איבר חשוף. אנחנו מקפידים מאוד בכלל ובפרט נקפיד עם יולדות מהמגזר הדתי".

יערה פרנס, העורכת הראשית של "בייבי בום"

יערה פרנס, העורכת בפועל של "בייבי בום" בקשת 12 צילום: פרטי

"הקשר האישי מאוד חשוב ונותן תחושת ביטחון לזוגות"

"דבר נוסף הוא מיקום המצלמות. המצלמות מותקנות כך שאנו יכולים לראות את התינוק אך בלי חלק לא צנוע של האישה. פרטיות גופה של האישה היא נר לרגלינו בכל התהליך הזה. לדעתי, אם נשים לא היו מרגישות בטוחות בנושא הזה, הן לא היו מאפשרות לנו לקחת חלק ברגע הכל כך מיוחד הזה".

האם תלהקו זוג בהיריון בסיכון, כשהלידה עלולה להסתבך חס וחלילה?

"הליהוק נעשה בתקופה שלפני הלידה כך שאין לנו שום יכולת לצפות מראש הסתבכות במהלך הלידה. יש נשים שנמצאות במעקב ותחת הגדרה של הריון בסיכון ועדיין הלידה שלהן יכולה להיות תקינה לחלוטין. בכל מקרה, צוות בית החולים הוא זה שמלווה את הזוג ומקבל את ההחלטות הכי מקצועיות ונכונות עבור האם והעובר. תפקידנו הוא אך ורק לתעד ולא להתערב בשיקולים כאלה או אחרים".

את הראשונה שהזוג פוגש בתהליך. את שומרת איתם על קשר אחר כך? מתעדכנת על הלידה?

"אנחנו צוות של 8 נשים שעובדות בליהוק, חלקנו כמובן אימהות. אותו צוות גם ממשיך ללוות את הצילומים בהמשך. אנחנו בקשר רציף ומתעדכנות איך היולדת מרגישה, איך מתקדם ההיריון, מעין שותפות בתהליך ההיריון. אני חושבת שהקשר האישי הוא מאוד חשוב ונותן תחושת ביטחון לזוגות, לדעת שכשתגיעו לבית החולים ללדת נמצא שם מישהו שמכיר אתכם ואתם סומכים עליו".

במידה ואתם מעוניינים לשמוע פרטים לגבי השתתפותכם, ניתן לפנות: 054-5762971.
מייל: Babyboom@endemolshine.co.il.