אדוה דדון נזהרה לא לפגוע בבני ישיבות ההסדר ועל הדרך כתשה את הבן של סמוטריץ'

אחרי שמיטב האמנים והעיתונאים סיימו לבקר ולכתוש את השר סמוטריץ', לא נותר אלא לעבור לבן שלו. אדוה דדון ניצלה את הבמה ב"אולפן שישי" כדי לנאום על בני הישיבות הגבוהות ועל בחור תמים בן 20 שטרם התגייס. העיקר לא לפגוע בכבוד הנופלים | ביקורת

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 25/02/24 13:28 טז באדר א'

אדוה דדון נזהרה לא לפגוע בבני ישיבות ההסדר ועל הדרך כתשה את הבן של סמוטריץ'
אדוה דדון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שכל אדם עם פה ובמה להתבטא בה תקף את השר סמוטריץ' על אמירת "החזרת החטופים היא לא הדבר הכי חשוב" - עם מגוון איחולים לבביים ("לך אתה לעזה", "שהבן שלך ייחטף", "תעוף מהארץ") - לא חשבתי שנוכל להתדרדר יותר. ואז הגיעה אדוה דדון והוכיחה לי שכן. את הבמה שלה ב"אולפן שישי" של חדשות 12 היא הקדישה לסמוטריץ'. לא, לא השר, הבן.

"הבן של סמוטריץ' מסרב להגיד מתי יתגייס לצה"ל"

בניה סמוטריץ', צעיר בן 20 שככל הנראה לא עשה שום דבר פסול בחייו מלבד להיוולד לזוג בצלאל ורויטל, היה מוקד ההתעסקות של דדון באולפן שישי. "בן 20 שעדיין לא התגייס לצבא", הכריזה העיתונאית, חושפת את הקלף המדהים שלה, ואז פצחה בקורות חייו, מפורטים כל כך שהיו יכולים לשמש בתור הכרטיס שלו לשידוכים. לומד בישיבה הגבוהה בבית אל, התארס ב-23 באוקטובר, התחתן בדצמבר. מבין שני המסלולים בישיבה, בחר בזה המאפשר להתגייס בכל שלב בישיבה ואף לקבל פטור בגיל 26.

השר בעצמו, הזכירה דדון, התגייס בגיל 28 לשירות של שנה וארבעה חודשים. "בעוד הוא קורא להקריב חיים של אחרים, בנו לומד כבר שנתיים בישיבה גבוהה ומסרב להגיד מתי יתגייס לצה"ל", זרקה דדון את הפצצה. הרי ברור שבן אנונימי של שר - שדדון לא מחבבת במיוחד - יהיה חייב למסור לה את תאריך הגיוס המדויק שלו. "מאחלים לו חיים מאושרים עם הרבה מאוד ילדים", היא ניסתה להמתיק, "אבל ברור לנו מה קורה למי שכבר נשוי עם ילדים".

לאדוה דדון חשוב להבדיל בין ישיבות הסדר לישיבות גבוהות

כנראה שדדון הבינה שדבריה עלולים להצית סערה, והחליטה להגן על עצמה באמצעות משפט מטומטם אחד: "ושוב נציין - זאת ישיבה גבוהה, זה לא ישיבות ההסדר של הציונות הדתית, שאנחנו יודעים איך הם מחרפים את נפשם במלחמה הזו". האם דדון בדקה כמה מחובשי הכיפות שמתו כשהם מגנים על מדינת ישראל למדו בישיבה גבוהה וכמה מהם בישיבת הסדר? אני מניחה, ובעיקר מקווה, שלא.

ובכל זאת, העיתונאית הרשתה לעצמה להכפיש את כל תלמידי הישיבות הגבוהות - חלק גדול מהם מתגייסים ותורמים לא מעט למדינה - ולבקר החלטות אישיות של בחור תמים בן 20 שכבר מזמן לא עושה רק מה שההורים אומרים. ובין אם ההתעסקות בו מוסרית או הגיונית, בכלל לא ברור איך העובדה שסמוטריץ' מתנגד לעסקה לשחרור החטופים בכל מחיר קשורה לשירות הצבאי של הבן שלו.

השר סמוטריץ' הגיב לחדשות 12: "אנחנו גאים בשילוב התורה והצבא ומחנכים לכך את ילדינו. גם בני יתגייס לשירות משמעותי בעז"ה".