7 סדרות שגדלתם עליהן והגיע הזמן לעשות להן בינג'

אם כבר שכחתם איך התחיל סיפור האהבה של נינט טייב ורן דנקר, מה היה לפני שאלונה טל עזבה לחו"ל ולמה כולם שונאים את טנצר מ"שמש" - הגיע הזמן שתעשו בינג' לסדרות האהובות שגדלתם עליהן

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 04/03/24 12:24 כד באדר א'

7 סדרות שגדלתם עליהן והגיע הזמן לעשות להן בינג'
הגיע הזמן לבינג', צילום: Tomas Urbelionis,Shutterstock

יש סדרות שמספיק להיזכר בהן כדי שיעלו חיוך על הפנים. אלו שצפיתם בהן כשחזרתם מהתיכון, כשהייתם צריכים הפוגה מבית הספר או בימי החורף הקרים מתחת לשמיכה. לפעמים אין כוח להיסחף לסדרה חדשה, להיקשר לדמויות זרות, וכל מה שמתחשק לכם זה לחזור אחורה אל הדמויות שאתם מכירים ואוהבים והפאנצ'ים שמצליחים להצחיק אתכם גם ממרחק הזמן. הנה 7 סדרות שכל ישראלי גדל עליהן, והגיע הזמן להיזכר.

1. הפיג'מות

יש מצב שכבר הספקתם לשכוח, אבל "הפיג'מות" הייתה אחת הסדרות הכי מצחיקות שנוצרו בישראל. שלישיית הבנים "הכושלת" (רק בסדרה, במציאות שלושתם כוכבים מצליחים עד היום) הצליחה לפצח בקלילות מדהימה את כל מה שסדרה צריכה כדי להפוך לעל זמנית - דמויות עם מוטיבים חוזרים, דינמיקות ברורות ומשעשעות, פרקים שעומדים בפני עצמם ושירים שגם עשרים שנה אחרי השידור כולם ידעו לזמזם ("אל תאכל את הפרה, אולי היא אחותך", "שיר המכולת" וכמובן "יש לי קצר במוח"). נכון, הסדרה מתדרדרת משמעותית אחרי העזיבה הדרמטית של אלונה טל בעונה 4, אבל עד תוכלו ליהנות מפרקים מעולים וקורעים מצחוק.

תצפו עד שאלונה טל עוזבת

תצפו עד שאלונה טל עוזבת צילום: ללא

2. השיר שלנו

אורי גרוס עשה עוד המון פרויקטים מאז "השיר שלנו" ("דני הוליווד", "פוראבר", "גיבור אמיתי" ועוד) אבל אין ספק שזאת הסדרה הכי מוצלחת מביניהם. אי אז ב-2004, כשנינט טייב הייתה המאמי הלאומית (מבחינתי היא עדיין), גרוס ידע לנצל את הרגע ולהפיק סדרה שעוסקת כולה בכוכבת. טלנובלה ישראלית אמיתית, כזאת שמפרק לפרק גורמת לכם לייחל יותר לקשר רומנטי בין הגיבורים (שמאוחר יותר הפכו לזוג גם במציאות ואז אחד מהם יצא מהארון) עם דמויות אייקוניות כמו דנה שניר ונעמי שחר. גם כאן ההמלצה שלי היא להפסיק את הסדרה באמצע ולהסתפק בעונה הראשונה והשנייה, כי משם זה ללא ספק מתדרדר.

ככה נינט טייב נראתה ב-2006. הגיוני שהיא עדיין יפה כל כך?

ככה נינט טייב נראתה ב-2006. הגיוני שהיא עדיין יפה כל כך? צילום: Michal Fattal,FLASH90

3. כאן גרים בכיף

כשערוץ 10 עוד היה קיים, "כאן גרים בכיף" הייתה הסדרה הכי ארוכה ששודרה בו מלבד "החברים של נאור". למרות שהיא שודרה לפני יותר מעשור, גם אם תצפו בה היום תוכלו להזדהות כמעט עם כל סצנה. משפחה ישראלית קלאסית ועממית שמתמודדת עם בעיות מחיי היום-יום, אבל עם שחקנים מעולים ופאנצ'ים קורעים מצחוק. פרק פה, פרק שם, אין צורך לעקוב אחרי העלילה. רק לצפות תוך כדי ארוחת צהריים וליהנות.

כשדניאל מורשת היה ילדון

כשדניאל מורשת היה ילדון צילום: "כאן גרים בכיף", ערוץ 10

4. אליפים

אם כשאומרים לכם "אליפים" אתם חושבים על הספר המופלא של אסתר שטרייט וורצל - הרווחתם. אבל אם נולדתם קצת מאוחר יותר כנראה שרוני בשבילכם הוא הבן של אבי קושניר, גדי הוא אסף הרץ (שהספיק מאז לחזור בתשובה) והדס היא מאיה ורטהיימר הג'ינג'ית. כמעט כל אחד מחברי הקאסט צמח להיות שחקן מוכר ומצליח אחרי הסדרה, ובכל זאת - עבור מי שגדל עליה הם תמיד יהיה תלמידי "גנות". זה הזמן שלכם לעשות בינג' ולהיסחף לסיפור האהבה של רוני ואילנה (אישית, תמיד הייתי בצד של דוידי).

כל הילדות חלמתי ללמוד בכפר הנוער החקלאי "גנות", עד שהבנתי שיש שם פרות

תמיד חלמתי ללמוד בכפר הנוער החקלאי "גנות", עד שהבנתי שיש שם פרות צילום: אליפים, ערוץ הילדים

5. שמש

רוצים להרגיש ממש זקנים? אליעד נחום היה בסך הכל בן 7 בעונה הראשונה של "שמש" - היום הוא בן 34, זמר מצליח, אבל אז הוא היה רק בר המתוק שכולם רצו לנשנש דרך המסך. צביקה הדר עוד לא הספיק אפילו להנחות את "הכוכב הבא". אורלי ויינרמן, אז עוגן הבלונדינית, היום בת 52. מרגישים מספיק מבוגרים? זה הזמן לעשות בינג' לסדרה הקורעת, לזמזם שוב את "איזה עולם" ולשנוא את טנצר. רק תשאירו את הפוליטקלי קורקט בצד, כי הסדרה ששודרה לראשונה ב-1997 השתמשה בכל סטראוטיפ אפשרי.

קולטים שאליעד נחום היה בן 7?

קולטים שאליעד נחום היה בן 7? צילום: "שמש", טדי הפקות

6. הרווק

אני לא מאוד גאה בזה, אבל התכנית "הרווק" עם דודו האהרון הייתה אחת האהובות עליי. נכון, חבורה של נשים המתחרות על ליבו של גבר אחד נחשק היוצא איתן במקביל זאת לא העלילה הכי פמיניסטית, אבל בתור חובבת טראש לא פספסתי אפילו פרק. היום הזמר המצליח כבר נשוי עם ילדים (ולא, לא לזוכה הגדולה של העונה) אבל עדיין כיף לצפות בו מנסה לחפש את אהבת ליבו בערוץ 10. חוץ מזה, ידעתם שהבת של שימי תבורי השתתפה בעונה הזאת?

היום זה לא היה עובר מסך. באסה

היום זה לא היה עובר מסך. באסה צילום: "הרווק", ערוץ 10

7. השמינייה

אל תגידו לי שהשמינייה זאת סדרה לילדים. זאת יצירת מופת, עלילה חד פעמית עם דמויות בלתי נשכחות, בשום אופן לא סדרה לילדים. גיורא חמיצר הביא לעולם יצירה שאף אחד לא הצליח לשחזר אחריו (ראו ערך "השמינייה הדור הבא", ספין אוף כושל במיוחד) שגם בשנת 2023 הצליחה להסעיר מדינה שלמה עם שערוריית טיקטוק מטופשת. אל תתביישו לצלול שוב לעולמם של ניני ואיה, שני ילדים אומללים שמתבגרים פתאום, ולקנא בכיתת המחוננים המגובשת והחכמה באופן לא פורפורציונלי. אל תגידו שלא הזהרתי.

לא דנית, לא חוחית, לא סתוונית - דגנית

לא דנית, לא חוחית, לא סתוונית - דגנית צילום: "השמינייה", ערוץ הילדים