הסערה ממשיכה: הצעד של הרשות השנייה נגד חיים לוינסון

הרשות השנייה מגיבה לתקרית בשידור, בה אמר העיתונאי על שר האוצר סמוטריץ' כי "הוא מבחינתו ה-7 באוקטובר זה יום חג". נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב: "אמירה זו ביזתה לטעמי את זכרם של נרצחי הטבח". הרשות לא תשהה את לוינסון

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/24 12:39 ב באדר א'

הסערה ממשיכה: הצעד של הרשות השנייה נגד חיים לוינסון
חיים לוינסון, אמירה מבזה, צילום: Moshe Shai/FLASH90

נציב תלונות השידור ברשות השנייה מגיב לתלונה שהוגשה כנגד העיתונאי חיים לוינסון שאמר בשידור על שר האוצר סמוטריץ' כי מבחינתו ה-7 באוקטובר הוא יום חג. לאחר תלונה שהגיש מנכ"ל ארגון "בצלמו" שמאי גליק, משיב הנציב דוד רגב וכותב: "על אף שנאמרה במסגרת חופש הביטוי, אמירתו של מר לוינסון הייתה מבזה, משפלה ופוגענית".

"אמירה זו ביזתה לטעמי את זכרם של נרצחי הטבח ב7- באוקטובר"

"לא היה לה כל מקום על המסך. אמירה זו ביזתה לטעמי את זכרם של נרצחי הטבח ב7- באוקטובר ועל הגורם המשדר היה להוקיע אותה בצורה נחרצת יותר" הוסיף רגב. בהמשך מכתבו הוא מציין כי ביקש מהנהלת הערוץ "להזמין את מר לוינסון ולהבהיר לו בצורה נחרצת כי אין מקום לאמירות מסוג זה".

בצלאל סמוטריץ

בצלאל סמוטריץ' צילום: Yonatan Sindel,Flash90

גליק עצמו הגיב למכתבו של רגב ואמר: "דבריו של לוינסון פגעו באופן קשה במיליוני אזרחים ביניהם משפחות נפגעי הטבח , מצביעי הציונות הדתית, חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים ועוד. אנחנו לא ניתן לאף אחד יותר להסית לשסות איש באחיו בתקשורת".

הדברים שאמר לוינסון

כזכור, במהלך השידור דיבר לוינסון על תוצאות המלחמה והכיבוש בעזה ואמר על שר האוצר כי "מבחינתו השביעי באוקטובר זה יום חג", מי שניסה להסות את לוינסון הוא המגיש ניב רסקין שאמר: "לא, אל תגיד את זה", אך לוינסון התבצר בעמדתו וחזר על דבריו "בוודאי שזה יום חג עבורם".