3 דברים שצריך לקחת בחשבון כשבוחרים את נציג ישראל לאירוויזיון

אירוויזיון 2024 מתקרב בצעדי ענק וגמר "הכוכב הבא" בקשת 12 יהיה זה שיכריע מי יהיה נציג מדינת ישראל בתחרות המוזיקלית של אירופה. רגע לפני שאתם מצביעים, הנה 3 דברים שכדאי לחשוב עליהם קודם

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 06/02/24 16:41 כז בשבט התשפד

3 דברים שצריך לקחת בחשבון כשבוחרים את נציג ישראל לאירוויזיון
גמר "הכוכב הבא" לאירוויזיון, צילום: קשת 12

הערב (ג') יתקיים גמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" בקשת 12, במסגרתו יתחרו ארבעת הפאנליסטים: עדן גולן, אור כהן, דור כהן ומיקה משה. הגמר הגדול יתקיים בשידור חי אחרי החדשות, כשבסיומו ייבחר נציג ישראל לאירוויזיון 2024. הנציג ייבחר באמצעות השופטים והקהל בבית, בהצבעה שנפתחה כבר הבוקר ותימשך עד רגע ההכרעה. לפני שאתם בוחרים את הנציג שלנו, יש כמה דברים שאתם חייבים לקחת בחשבון.

1. שיר בעברית

בעיצומה של המלחמה: החל תהליך בחירת השיר לארוויזיון. בתקנון לכתיבת השיר הישראלי לאירוויזיון נכללה הפעם דרישה מיוחדת שהופיעה בפעם הראשונה: השיר שייצג את ישראל חייב לכלול את השפה העברית במילות השיר. לכן, כשאתם מצביעים לנציג המועדף עליכם לאירוויזיון, חשבו מי מבין המועמדים יוכל לשיר בעברית בצורה הטובה ביותר.

2. עור של פיל

כפי שנאמר לא פעם, האירוויזיון השנה יהיה מאתגר עבור הנציג לא רק מבחינה מוזיקלית, אלא גם פוליטית. עד כה לא מעט נציגים ממדינות שונות איימו לפרוש בעקבות השתתפותה של מדינת ישראל בתחרות ואף קראו להחרים אותנו, מה שיוביל ככל הנראה ליחס שלילי של מתמודדים אחרים כלפי הנציג הישראלי. מי שיישלח לאירוויזיון צריך להיות עם עור של פיל, כזה שיוכל להתמודד עם תגובות קשות של נציגים אחרים ולהגן על כבודה של מדינת ישראל.

3. הכי ישראלי

דווקא עכשיו, כשרוב העולם נגדנו, הנציג שיישלח לאירוויזיון צריך להיות כזה שיבטא את הישראליות בצורה הכי אותנטית. שימו מול עיניכם את ארבעת המתמודדים בגמר וחשבו מי מביניהם אתם הכי רוצים שיהיה הפנים של מדינת ישראל מול כל אירופה.