7 המערכונים הכי טובים של ארץ נהדרת במלחמה

במשך שלושה חודשים "ארץ נהדרת" של קשת 12 גורמת לאזרחי ישראל לצחוק, לבכות וגם להיזכר מה חשוב באמת. חזרנו לשבעת המערכונים הכי טובים של תכנית הסאטירה מאז שפרצה המלחמה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 29/01/24 15:35 יט בשבט התשפד

7 המערכונים הכי טובים של ארץ נהדרת במלחמה
מתוך "ארץ נהדרת", צילום: צילום מסך קשת 12

"ארץ נהדרת" המשודרת בקשת 12 הייתה התכנית הראשונה שחזרה למסך מפרוץ המלחמה, כבר בסוף אוקטובר. בהתחלה היה זה פרק אחד בלבד כדי להרים את מצב הרוח, אך נתוני הרייטינג וההצלחה העידו בבירור: העם זקוק להומור. עם כל פרק שעבר שברה תכנית הסאטירה שיאים חדשים וגרמה לכולנו לצחוק ולבכות מול המסך. חזרנו אל 7 המערכונים הכי טובים של התכנית במהדורת המלחמה.

1. התינוק האכזרי

המערכון הבועט של ארץ נהדרת לא רק הצחיק את הישראליים, אלא גם עשה הסברה מטורפת בעולם עם עשרות מליוני צפיות בטוויטר, באינסטגרם, ביוטיוב ובטיקטוק. בין היתר, שיתפו את המערכון משפיענים בינלאומיים שתרמו למיליוני צפיות נוספים. המערכון הציג את הפרצוף האמיתי והמחריד של סינוואר והחמאס, וסייע למדינת ישראל להציג את הצד הצודק שלה.

2. הוגוורסט בישראל

מה טוב יותר משילוב של הארי פוטר, הומור וישראליות במיטבה? יחד עם הכוכב האמריקאי מייקל רפפורט, ארץ נהדרת הציגה את בכירי בית הספר הוגוורטס שסירבו לגנות באופן נחרץ קריאות נגד "בוצדמים", והפכה את הסיפור הקסום לאקטואלי מאי פעם.

3. כמה טוב שבאתי הביתה?

לפעמים גם בתכנית הסאטירה בוחרים להניח את ההומור בצד ולתת מקום ובמה לנושאים רציניים, וזה מה שעשו במערכון בכיכובו של אודי כגן, לוחם שחוזר משדה הקרב ומגלה שמסביב הכל נשאר אותו הדבר וכולם ממשיכים להתווכח. המערכון הצליח לשבור את הרשת ולזכות באהדת הציבור, שצמא לקצת אהבת חינם עכשיו.

4. נשות צו 8

עם כל ההתעסקות עם הלוחמים, החטופים, הפצועים והמפונים, מי שנדחקו הצידה הן נשות המילואים. נשים שרגילות לחיות בזוג מצאו עצמן עם כל מטלות הבית על כתפיהן, חלקן הגדול עם ילדים, כשהבעלים בשדה הקרב והדאגה והתשישות מלוות את חיי היום-יום. ארץ נהדרת לא זנחה גם אותן, והקדישה עבורן מערכון שיכול בקלות להפוך להמנון הנשים הגיבורות.

5. חתונה באולפן

כשפרצה המלחמה זוגות רבים נאלצו לדחות את החתונה שלהם - בין שהייתה מתוכננת בדרום ובין שהחתן נלחם בשדה הקרב. עוד לפני ליאור נרקיס, ארץ נהדרת הייתה הראשונה להתגייס למאמץ וחיתנה זוג אמיתי באולפן, בחתונה מרגשת, מצחיקה ובלתי נשכחת.

החתונה שנערכה באולפן ארץ נהדרת

החתונה שנערכה באולפן ארץ נהדרת צילום: קשת 12, ארץ נהדרת

6. הסטונדטים המגוחכים

אחד הגורמים הגדולים לאנטישמיות בכלל לא נובע משנאה, אלא מחוסר ידע. מערכון הסטונדטים של ארץ נהדרת חשף בצורה משעשעת וכנה את צביעות הסטודנטים, שבכלל לא יודעים עבור מי הם מפגינים. לצחוק ולבכות.

https://twitter.com/Eretz_Nehederet/status/1721297440395923909

7. חטופים

מערכון החטופים במונית של אשר היה מוצלח כל כך, שהוא זכה לתכנית משלו. יובל סמו בדמות אשר אירח חטופים אמיתיים ששוחררו משבי החמאס והודה שאפילו הוא - קומיקאי ותיק - לא הצליח לעצור את הדמעות.