סערה בשידור חי: "לתפילין אין קשר לדת, זאת עבודה זרה"

חבר הכנסת לשעבר מיקי רוזנטל הצליח להצית סערה ברשתות החברתיות, כשצידד בשידור חי במנהל הגימנסיה זאב דגני, וטען: "אין לתפילין שום קשר ליהדות וחבל שדגני לא העיף אותו משם בכוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/24 11:29 ח בשבט התשפד

סערה בשידור חי: "לתפילין אין קשר לדת, זאת עבודה זרה"
מיקי רוזנטל, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

חבר הכנסת לשעבר מיקי רוזנטל הגיע להתארח באולפן של חדשות 13. הנוכחים באולפן קיימו דיון לגבי זאב דגני, מנהל הגימנסיה, שהתעמת עם חסיד חב"ד שהציב דוכן תפילין מחוץ לבית הספר. "לא מדובר בדת, אלא בעבודה זרה", טען רוזנטל, "השימוש בתפילין הוא שימוש ציני, אין לזה שום קשר ליהדות, זה גועל נפש".

מיקי רוזנטל עורר סערה בשידור חי: "אין לתפילין שום קשר ליהדות"

בהמשך טען: "הדת היהודית מעולם לא היתה מסיונרית, זו הפכה להיות דת חדשה, קוראים לזה ביביזם. אין לזה שום קשר ליהדות וחבל שדגני לא העיף אותו משם בכוח. הסבים שלי הניחו תפילין ולא הכריחו אף אחד להניח תפילין". ספי עובדיה, שנכח באולפן, התנער מהדברים המזעזעים, וכך גם הפרשנית שרון כידון. מאוחר יותר, לאחר שקיבל תגובות זועמות בטוויטר, ניסה להסביר חבר הכנסת לשעבר את דבריו: "הודעה למאמינים: להניח תפילין - מצווה. פרובוקציה בעזרת תפילין - עבודה זרה".

יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר: "האמירה המחליאה של מיקי רוזנטל היא יריקה בפרצוף לא רק של ציבור שומרי המסורת, אלא בפניו של העם היהודי כולו. בשעה שגל האנטישמיות משתולל בעולם, הסלידה מכל סממן יהודי כאן בארץ ישראל נופלת כפרי בשל לידי שונאינו ומבקשי רעתנו. מביש במיוחד שהדברים נאמרים על ידי נבחר ציבור לשעבר במפלגה, שאבותיה האידאולוגיים הפליגו בדיבורים על מקומה החשוב של המסורת והיהדות בתקומת ישראל. רוזנטל כנראה לא יודע את נפשו מעצם העובדה שמאות אלפי בני נוער בחברה הישראלית צמאים ליהדות ולמורשת והפכו לציוניים ולאומיים יותר. איזו בורות ואיזו רשעות".