צפייה חובה: 5 סדרות נוסטלגיות שגם הילדים יהנו לצפות איתכם בהן

מחפשים קצת אסקפיזם, לתענג על זכרונות העבר, אספנו לכם תוכניות עבר ששווה לחזור אליהם ביחד עם הילדים. זוכרים עוד סדרות עבר ממולצות? כתבו לנו בתגובות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/24 01:27 ב בשבט התשפד | עודכן בתאריך 12/01/24 13:10

צפייה חובה: 5 סדרות נוסטלגיות שגם הילדים יהנו לצפות איתכם בהן
הבית של פיסטוק, סדרות נוסטלגיות, צילום: הטלוויזה החינוכית

1. גברת פלפלת

מי לא זוכר את גברת פלפלת וכפית הקסמים המופלאה שלה "כפינה", שנוהגת לכווץ אותה מעת לעת לגודל מיניאטורי ולגרור אותה להרפתקאות מיוחדות. פלפלת המוקטנת יכולה לתקשר עם בעלי החיים ונהנית מהרפתקאות ביער. בדרך זו היא יוצרת חברויות חדשות ומעניינות. היא חברה טובה של צופי, ילדה קטנה ומסתורית שחיה לבדה ביער עם חורפן המחמד שלה. גברת פלפלת לא יכולה לגלות לאף אחד את סודה או להציג את עצמה כאשר היא מכווצת, מה שהופך לעיתים למשימה מאוד קשה. צפיה בפרקים לא חייבת להיות רציפה ולכל פרק עלילה בפני עצמו. ניתן למצוא חלק מהפרקים גם ביוטיוב.

2. קופיקו

סדרת הטלוויזיה מבוססת על סדרת ספרי הילדים הישראלית המצליחה בעלת אותו השם מאת הסופרת תמר בורנשטיין-לזר. העונה הראשונה של הסדרה החלה את שידוריה בשנת 1993 בערוץ הילדים. ומאז הופקו גם סדרות ספין אוף, האחרונה שבהם בשנת 2022. צפייה משותפת בסדרה תחזיר אתכם לימי ראשית הקריאה, תוכלו לספר לילדים בגאווה איך הלכתם להחליף את הספר בספריה, והם מצידם יוכלו לצפות בפרקים החדשים ולהנות מקוף הפרווה המדבר. גם אם הם לא ממש יתחברו לנוסטלגיה, בסוף מדובר בסדרה קומית מטובלת בהומור קל שילדים אוהבים.

3. פרפר נחמד

איך אפשר לעשות כתבה על סדרות נוסטלגיות בלי להזכיר את פרפר נחמד. יש שיגידו שזו הסדרה האהובה ביותר מהסדרות שהופקו בטלוויזיה החינוכית ובצדק. שבי נולי בץ ואוזה, השפם של דודו זר כולם הפכו למיתולוגיות ילדותנו. הסדרה הצליחה להעביר ערכים ומסרים חינוכיים בצורה קלה ונעימה לילדים. בשנים האחרונות צולמו עונות חדשות של הסדרה והיא עדיין משודרת עם פרקים חדשים בחינוכית.

4. קריאת כיוון

לא רבים זוכרים את הסדרה, אבל אם הייתם תועלת ספרים בטח התחברתם אליה. עלילת הסדרה מתרחשת בחנות ספרים, ובכל פרק התארחו בה סופרים שונים בניהם דבורה עומר, דויד גרוסמן, יגאל מוסינזון ואחרים. מומלץ לצפות בפרקים בהם הוצגו קטעים מתוך ספרים, במיוחד אם מצאתם ספר שהילדים אהבו במיוחד וקראו. רשימת הפרקים זמינה לצפיה ביוטיוב.

5. בבית של פיסטוק

אנחנו מודים, בסדרה הזאת יהיה קשה לצפות ביחד עם הילדים, אבל לא התאפקנו והכנסו אותה לרשימה, רק בגלל הגעגועים שלנו לספי ריבלין וציפי מור. והנה עוד פריט טריוויה שאולי לא ידעתם, למרות שרוב פרקי הסדרה צולמו בשחור לבן, בבית של פיסטוק הייתה ההפקה הראשונה של הטלוויזיה החינוכית שצולמה בצבע. מציעים בחום להראות לילדים את שיר הפתיח ולדבר קצת עם טלוויזיה בשחור לבן, ועולם של לוח שידורים נטול VOD.