בדרך לסגירה? עתירה לבג"ץ נגד ערוץ 14

עתירה שהוגשה לבג"ץ נגד הרשות השנייה דורשת צו על תנאי נגד ערוץ 14 בגין" שידור סדרתי של ידיעות כזב, דברי הסתה, חוסר אובייקטיביות ותוכן פרסומי"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 11/12/23 17:58 כח בכסלו התשפד

בדרך לסגירה? עתירה לבג"ץ נגד ערוץ 14
ערוץ 14, צילום: ערוץ 14

עתירה חדשה שהוגשה לאחרונה נגד הרשות השנייה, דורשת מבג"ץ להטיל צו על התנאי על הרשות במסגרתו תחוייב לגבש תוכנית פיקוק ואכיפה ייעודית עבור ערוץ 14. העתירה הוגשה על ידי יו"ר תנועת "רגולציה הוגנת", ליאורה ניר, וארגון זולת לשיוויון וזכויות אדם. בעתירה נטען כי הרשות השנייה נמנעת באופן שיטתי מהטלת עיצומים על ערוץ 14 חרף "שידור סדרתי של ידיעות כזב, דברי הסתה, חוסר אובייקטיביות, העדר איזון ותוכן פרסומי".

מספר חריג של הפרות עליהן הוגשו 55 תלונות

בעתירה, טוענת ליאורה ניר כי במסגרת מעקב שנמשך שבעה חודשים אחר שידורי ערוץ 14 נמצא מספר חריג של הפרות סדרתיות של רישיון השידור, עליהן הוגשו 55 תלונות, אך למרות זאת, לדברי ניר "הרשות, שמצאה שחלק מן התלונות הן מוצדקות, נמנעה מהטלת עיצומים כספיים או עיצומים אחרים, שבסמכותה להטיל, על ערוץ 14".

"הרשות מתנערת מתפקידה"

עוד נטען בעתירה כי "הרשות מתנערת מתפקידה כרגולטור דווקא לגבי ערוץ אשר זכה, לא רק בחקיקה אלא גם ברישיונו, לפטורים והקלות מהגבלות רגולטוריות שחלות על ערוצים אחרים שמשדרים חדשות, פטורים המחייבים דווקא פיקוח הדוק יותר על שידוריו".

העותרות הבהירו: לא דורשות שלילת רישיון

בתוך כך, העותרות הבהירו כי הן לא תומכות בסגירת הערוץ ואינן דורשות את שלילת רישיונו. "עתירה זו לא נועדה למנוע מהערוץ לשדר, אלא רק לאכוף עליו את הדין והכללים הנוהגים והמחייבים את שאר חברות החדשות" נכתב בעתירה. לסיום חתמו העותרות: "בית המשפט הנכבד מתבקש להורות כמבוקש ברישא לעתירה זו, ולחייב את המשיבות ביחד ולחוד בהוצאות עתירה זו לרבות בשכר טרחת עורכי דינן של העותרות".


להורדת הקובץ