הכוכב הבא: הזמנתי אסקפיזם וקיבלתי מקבץ סרטונים שדודות מעבירות בווטסאפ

"הכוכב הבא" חזרה במהדורה מיוחדת לאור המצב. המאמץ של קשת 12 לכבד היה ניכר מהרגע הראשון, אבל התחושה בסופו של דבר הייתה של משדר התרמה עם דף מסרים שהוכן מראש ושום זכר לאסקפיזם | ביקורת טלוויזיה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 20/11/23 23:44 ז בכסלו התשפד

הכוכב הבא: הזמנתי אסקפיזם וקיבלתי מקבץ סרטונים שדודות מעבירות בווטסאפ
הכוכב הבא, מהדורה מיוחדת , צילום: צילום מסך

אחרי אין-ספור התחבטויות, ביקורות, דחיות ופרומואים - "הכוכב הבא" חזרה למסך עם "מהדורה מיוחדת". רותם סלע ואסי עזר עלו על מדי ההנחייה, עדן חסון הצטרף לשולחן השיפוט, איתי לוי חזר לומר "וולקאם" ולהרגיז את כולנו, ולרגע אחד הכל הרגיש נורמלי. אבל לא. ממש לא.

"הכוכב הבא" הבטיחה אסקפיזם, או תקווה, או שעה אחת של נחת - התקשיתי לעקוב אחרי כמות המסרים שניסו לפמפם לנו בפרומואים - אבל במקום 60 דקות של בריחה מהמציאות קיבלתי תחושה של משדר התרמה. הפחד של "הכוכב הבא" לצאת לא רגישים מספיק ולהיחשב כמי ששכחו את המצב הנוראי בארץ הפך את התכנית לכל מה שלא כיף לצפות בו.

משדר חדשות במסווה של תכנית מוזיקה

אחרי שעתיים שלמות של חדשות, קיבלנו עוד מנה גדושה במיוחד, הפעם במסווה של תכנית מוזיקה. עוד חיילת שאיבדה חברה, סרטון מתצפיתניות, ספר שהגיע להתנדב עם חיילים ואין סוף מסרים "מחזקים" ו"אופטימיים" וכמובן שלא נשכח את החטופים. קרן פלס אמרה כבר באודישן הראשון של שי (שבעונה רגילה לא הייתה עוברת, אבל עוד נגיע לזה) שהיא "מביאה אור ותקווה", ודחפה בכוח את המסרים שקשת 12 כל כך התאמצו לדחוף לנו לפרצוף כל הפרק.

מהרגע הראשון ועד סיום התכנית הייתה תחושה שקשת 12 הכינו רשימת מילים שחייבת להיכנס לפרק, גם אם אין להן כל קשר לסיטואציה הנוכחית. חטופים? וי. אזעקות? וי. תקווה? חיילים? תצפיתניות? פעילות מבצעית? וי, וי, וי. וכמובן, עולה חדשה עם סיסמה מחזקת של "אין מקום כמו ארץ ישראל" ששוברת את שיא הניקוד כבר בפרק הראשון ומקבלת 100%, מספר שמעולם לא נראה בתשע העונות הקודמות של התכנית.

הרגישות המוגזמת של קשת גרמה לתכנית לאבד את כל הפאן

השופטים שאימצו רגישות מוגברת לאור המצב ויתרו הפעם על הביקורות והשתפכו על כל מתמודד שהגיע, בלי הרבה התאמה ליכולות האמיתיות שלו. להתחנפויות המוגזמות של קרן פלס ושירי מימון אנחנו כבר רגילים, אבל אסף אמדורסקי? ברצינות? הרי כל מה שכיף בתכנית הן הביקורות, השנינות, הויכוחים בין השופטים. הרגישות המוגזמת של קשת 12 למצב גרמה לתכנית לאבד את כל הפאן והשאירה אותנו עם השתפכויות שאמורות להישמר רק לטקסים ממלכתיים.

קשת 12 ניסו בכל כוחם להוציא תכנית שתהיה גם רגישה וגם מעניינת, אך קצת הזניחו את האסקפיזם שהובטח אי שם. ב"כוכב הבא" צפינו בשביל השטויות של אסי ורותם, הביקורות הנוקבות של אסף אמדורסקי והמתמודדים המגוונים והמוכשרים. את כל אלו החליפו הפעם משפטי חיזוק שלא באמת מחזקים, סרטונים שדודות אוהבות להעביר בוואטסאפ והרבה הבטחות שננצח. את כל אלו אני יכולה לקבל גם במשדר החדשות, אך לא לשם כך התכנסנו. בניגוד ל"ארץ נהדרת", שמצליחה להיות רגישה למצב ועדיין לייצר תכנים מצחיקים, מעודדים ומעוררי הזדהות, "הכוכב הבא" הותירה אותי מדוכאת יותר משבאתי.