העיתונאית זועמת: "תוריד את הכיפה מהראש"

לאחר האמירה המסעירה של השר עמיחי אליהו בראיון לרדיו "קול ברמה", שלא שלל אפשרות של פצצת אטום על עזה, העיתונאית סיון כהן תוקפת: "אמירה שחוץ מטיפשות ורוע אין בה כלום, תוריד את הכיפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/23 13:24 כא בחשון התשפד

העיתונאית זועמת: "תוריד את הכיפה מהראש"
סיון כהן, צילום: שי פרנקו

שר המורשת, עמיחי אליהו, הצליח להרגיז היום לא מעט אנשים, כשאמר הבוקר בראיון ברדיו "קול ברמה" כי אחת האפשרויות היא להטיל פצצת אטום על רצועת עזה. "לנאצים לא היינו מכניסים סיוע הומניטרי, אין דבר כזה בלתי מעורבים בעזה", אמר אליהו. דבריו זכו לגינוי מימין ומשמאל, וראש הממשלה החליט להשעות אותו מישיבת הממשלה.

סיון כהן זועמת: "אמירה שחוץ מטיפשות ורוע אין בה כלום"

סיון כהן, עיתונאית עם תכנית ברשת 13, הגיבה גם היא לאמירות בחשבון הטוויטר שלה. "מילא הבורות, מילא הנזק העולמי, מילא חוסר ההבנה שאתה שר בממשלת ישראל בתקופה הכי רגישה שלה", פתחה וכתבה, "ישבו משפחות החטופים והתחננו לפוליטיקאים שרק ישמרו על הפה שלהם, שלא יגידו אמירות מיותרות. זה מרסק אותן, גומר את מעט הכוח שהם מצליחים בקושי רב לגייס, ואז עמיחי אליהו באמירה שחוץ מטיפשות ורוע אין בה כלום". כהן סיכמה, "תוריד את הכיפה מהראש, עשה טובה".

העיתונאי הסרוג אבישי גרינצייג ועוד רבים נוספים העלו את השאלה: "מה הקשר לכיפה?", וכהן השיבה, "כמי שמאוד אוהבת את היהדות ואת ערכיה, מי שמאמין ונוהג על פיהם היה סופר עד שלוש וסותם את הפה ולא מתבטא כמו עמיחי אליהו, גם בלי האחריות הגדולה של שר בממשלה".

נזכיר כי מאוחר יותר ביקש השר לחדד את דבריו. "ברור לכל בר דעת שהאמירה על אטום היא מטאפורית", פתח שר המורשת. "אבל בהחלט חייבים תגובה עוצמתית ולא פרופורציונלית לטרור, שתבהיר לנאצים ותומכיהם שטרור אינו כדאי. זו הנוסחה היחידה שהמדינות הדמוקרטיות יכולות להתמודד בעזרתה עם הטרור. במקביל, ברור שמדינת ישראל מחויבת לעשות הכל בכדי להחזיר את החטופים בריאים ושלמים".