הצצה "העדפתי שלא ידעו שאני הנכדה שלו" - קטעי הארכיון של הרב עובדיה יוסף ז"ל נחשפים

פרויקט חדש של חברת "yes" לרגל ציון עשור למותו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, יציג חשיפות בלעדיות וקטעי ארכיון נדירים מחייו - מילדותו, נישואיו, מינויו לרב הראשי לישראל, ועד סערות הפוליטיות והאישיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/23 13:45 ד בתשרי התשפד

"העדפתי שלא ידעו שאני הנכדה שלו" - קטעי הארכיון של הרב עובדיה יוסף ז"ל נחשפים
הרב עובדיה יוסף זצ"ל, צילום: oav Ari Dudkevitch / FLASH90

מר"ן עובדיה יוסף היה אחד הרבנים הגדולים שידעה מדינת ישראל והמנהיג הרוחני של הציבור הספרדי-דתי. בשנים 1973-1983 כיהן כרב הראשי הספרדי, הידוע בכינויו "הראשון לציון", והיה מנהיגה הרוחני ונשיא מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס מאז הקמתה. כעת, לציון עשור למותו של הרב, חברת yes מכריזה על פרוייקט תעודה ייחודי בשני חלקים שיעלה החל מ-ג' בחשוון, 18.10, התאריך העברי לפטירתו.

חשיפות בלעדיות וקטעי ארכיון נדירים של הרב עובדיה יוסף

הפרוייקט שיצר הבמאי והמפיק עופר פנחסוב מציג חשיפות בלעדיות וקטעי ארכיון נדירים של הרב שישודרו לראשונה. החלק הראשון מתאר את קורותיו המוקדמים של הרב, ילדותו בשכונת בית ישראל בירושלים, נישואיו למרגלית פטאל, הירידה למצרים, השיבה לישראל, הספר הראשון שהוציא וקומם עליו רבנים שהחליטו לשרוף אותו, התרחבות המשפחה, מינויו לרב הראשי לישראל, המהפך הפוליטי, אימוצו של אברך צעיר, מבריק ודל אמצעים, לבית המשפחה.

הסערות הפוליטיות

בחלק השני הופכת הפוליטיקה לחלק משמעותי בחיי הרב. הסערות הפוליטיות והאישיות בעקבות עמדותיו היוניות העקביות של הרב שאפשרו בהמשך את הסכמי אוסלו, הנתק הקשה עם בכור בניו, השבר הגדול כאשר האדם שטיפח מנערותו הורשע ונכלא ואחרית חייו. באמצעות ראיונות אינטימיים, קטעי יומנים, הקלטות וצילומים, אנו מקבלים תמונה מקיפה ומרתקת של אדם פורץ דרך, רב נערץ, חתן פרס ישראל, שעלה מבגדד והפך לאגדה עוד בחייו, השפיע על מיליוני אנשים ועבר תהפוכות רבות פוליטיות ומשפחתיות. מהפכן שנתן קול לרבים שחשו שקולם לא נשמע, אבל בה בעת היה אדם פרגמטי ומתון. וכך היתה גם היהדות שלו.

בין המשתתפים: הרב דוד יוסף, הרבנית עדינה בר-שלום, אריה מכלוף דרעי, הרב אברהם יוסף, הרב משה יוסף, הרבנית יהודית יוסף, צבי חקק, הרב יצחק פרץ, הרבנית רבקה צ'יקוטאי, הרב יעקב סיני, מנהל הארכיון של בית הרב ועוד.

הצצה ל"מלך הספרדים":

הפרוייקט התיעודי יעלה בבכורה ב-ג'-ד' בחשוון, 18-19.10,בשעה 21:00 ב-yes דוקו, וב-STINGTV.