הפאדיחה של גלגלצ: המקום הראשון נחשף מוקדם מהצפוי

כמו שאר תחנות הרדיו הגדולות, גם בגלגל"צ נערך המצעד השנתי ולמקום הראשון הגיעה נועה קירל. אך שלוש שעות לפני השידור, חשפה התחנה בטעות את הזכיה ומיהרה למחוק - אך היו מי

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/23 22:51 כח באלול התשפג

הפאדיחה של גלגלצ: המקום הראשון נחשף מוקדם מהצפוי
גלגלצ, חשפה בטעות, צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

מאות אלפי ישראלים הקשיבו היום (ה') למצעדים השנתיים המסורתיים בתחנות הרדיו הגדולות של ישראל ובינים גם זה של גלגלצ. אלא שחדי עין יכלו לדעת את זהות השיר המנצח שלוש שעות לפני ששודר בתחנה, זאת לאחר שהסטורי המבשר על הזכייה של נועה קירל במקום הראשון עלה לרשת עוד בזמן שברדיו שודר השיר במקום ה-33. הפוסט הוסר במהירות אך היו חדי עין שהבחינו.

המצעד הישראלי השנתי של גלגלצ בשיתוף Ynet שודר אחר הצהריים והערב מאולפני Ynet. במהלכו הוכרזו 40 השירים הגדולים, כפי שנבחרו ע"י מאזיני גלגלצ, תחנת הרדיו המואזנת ביותר בישראל.

הזוכה הגדולה - נועה קירל

שיר השנה הוא כאמור "Unicorn" של נועה קירל. זו פעם ראשונה מזה 18 שנים, ששיר השנה הוא של מבצעת ולא של מבצע (מאז "לשם", של מירי מסיקה, ב-2005). אנשי השנה הם נועה קירל, חנן בן ארי, ואושר כהן.

נועה קירל

נועה קירל, יש סיבה לצחוק. צילום: Avshalom Sassoni/Flash90     

בקטגוריית פריצת השנה זכתה עטרה אוריה, ששיר הבכורה שלה, "ילד מטריה" הגיע עד המקום השני במצעד. הופעת השנה שנבחרה על ידי הקהל בפער גדול, היא המופע המשותף של טונה ורביד פלוטניק.
באלבום השנה זכה "לירז" של סטטיק.

כותב השנה - שלומי שבן

שתי קטגוריות נוספות נבחרו על ידי עשרות עיתונאי מוזיקה, מבקרים ואנשי רדיו מובילים בישראל והן: כותב השנה - שלומי שבן, ומפיק המוזיקה של השנה -Triangle (עידו נצר ועמית מרדכי).שלוש נשים הובילו השנה בראש המצעד, עם השירים "Unicorn", שזכה כאמור בשיר השנה, "ילד מטריה" ו"תיק קטן", במקומות השני והשלישי בהתאמה.