חילי טרופר בווידוי מפתיע: "אני טעיתי"

חבר כחול לבן סיפר בראיון על הטעות המרה שהאמין בה לאחר הקמת הממשלה, ומדוע הציונות הדתית שבה גדל שונה לאין ערוך מהנציגים בכנסת הנושאים את שמה, "לא יודע מה קרה בדרך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/23 16:51 כז באלול התשפג

חילי טרופר בווידוי מפתיע: "אני טעיתי"
חילי טרופר בראיון , צילום: קשת 12

בעוד זמן קצר ימלאו 12 חודשים לממשלת ישראל ה-37, ונראה כי המציאות הפוליטית בישראל מעולם לא ידעה ימים סוערים מאלה. שר התרבות לשעבר, חילי טרופר, מספר בראיון שישודר הערב (ד') בתוכנית "אנשים" בקשת 12, על תחושותיו כנציג אופוזיציה שצופה מהצד במהלכי הממשלה הנבחרת.

"אני טעיתי. כשהפסדנו בבחירות כל החברים שלי דאגו מהממשלה הקיצונית ואמרתי להם: עזבו, כשהם יגיעו לממשלה ויבינו איך זה עובד הם ירגעו', טעיתי טעות מרה". טרופר מתאר את התהליך שעברו חברי הממשלה, כך לשיטתו. "הם ניצחו ניצחון גדול בבחירות, הלב שלהם התמלא תקווה, ויש בזה משהו מסוכן שמביא אותך להיבריס".

"אני גדלתי בציונות דתית שמעלה על נס את הרמטכ"ל וראש השב"כ"

טרופר, חבר כחול לבן ובוגר ישיבת חורב בירושלים וישיבת נווה שמואל באפרת, התייחס לתהליך שעוברת הציונות הדתית, כאשר חלק מנציגיה משמשים שרים בממשלה. "אני גדלתי בציונות דתית שמעלה על נס את הרמטכ"ל וראש השב"כ, לא מבזה אותם. אני לא יודע מה קרה בדרך שבציונות הדתית יש את הקולות הכי קיצוניים לחבר'ה האלה. זה התחיל במשפטים, המשיך לאוצר ומגיע לצבא. זה מין ניסיון להוריד נבוט על כל משרתי הציבור של ישראל".

אנשים | הערב | קשת 12