"זה לא תחקיר": כתבת חדשות 13 עקצה בשידור חי

בתוכנית "איזור בחירה" של רביב דרוקר בערוץ 13, שודר תחקיר אודות מאבקים הנוגעים לשבת במרחב הציבורי בעיר הרצליה והקשר של בעלי ערוץ 14. כתבת הערות אריאלה שטרנבך הגיבה לדברים באולפן ותקפה את הכתבה ששודרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/23 19:40 יח באלול התשפג

"זה לא תחקיר": כתבת חדשות 13 עקצה בשידור חי
רביב דרוקר, כתבת הערוץ פחות התחברה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך תוכניתו של העיתונאי רביב דרוקר בערוץ 13, שודרה הערב (ב') כתבת תחקיר על הנוגע למאבקים סביב השבת בעיר הרצליה. כחלק מהתחקיר, הוזכר גם שמו של בעלי ערוץ 14 שם נטען כי הוא מקורב למספר רבנים קיצוניים, או כאלה שאמרו בעבר אמירות בעייתיות וקישרו בין הדברים בעקבות תרומה שתרם להם לכאורה. כתבת הערוץ אריאלה שטרנבך נדרשה להגיב לתחקיר בשידור ותקפה אותו.

הביקורת של שטרנבך: "זה לא תחקיר"

"אני לא יודעת מאיפה להתחיל" אמרה לדרוקר, "הבן אדם הזה גם תורם להרבה בתי חב"ד בעולם שאנחנו הראשונים לפנות אליהם על כל אסון בעולם בו מעורבים ישראלים" אמרה בנוגע לבעלי ערוץ 14. היא הוסיפה: "מביאים אנשים שאיתו בבית כנסת שאולי משדלים עסקים לתרום".

אריאלה שטרנבך מירסקי

אריאלה שטרנבך מירסקי, צילום: באדיבות חדשות 13

בשלב זה תקפה שטרנבך את עצם התחקיר ואמרה: "זה לא תחקיר רביב, אנחנו עושים תחקירים, זה לא נחשב לתחקיר". בהמשך הוסיפה: "לא כל מקום שאתה תורם לו אתה יכול לדעת בדיוק מה קורה בו, להאשים אותו על דברים שאמר רב בבית כנסת שהוא תורם לו זה קצת עלוב זה לא תחקיר".