ערוץ 14 מבהיר: לא נאפשר

בעקבות השמועות שצצו על כוונתה של שטראוס לחזור לפרסם בערוץ 14, בערוץ החליטו לפרסם הבהרה ברורה: כל עוד בחברה לא תפיק לקחים, הערוץ לא יאפשר לה לפרסם אצלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/23 10:00 ז באלול התשפג

ערוץ 14 מבהיר: לא נאפשר
אולפן ערוץ 14, צילום: סטודיו תומאס תומר שלום

לפני זמן לא רב החליטה חברת שטראוס להחרים את ערוץ 14 ולהפסיק את פרסומיה בערוץ, ואליה הצטרפו חברות נוספות כמו "דלק מוטורס" ו-"אבן קיסר". בתגובה לחרם על ערוץ 14, עשרות ראשי ישיבות הסדר, רבני קהילות ורבני יישובים בכל רחבי הארץ הודיעו כי הם לא ירכשו למוסדות שלהם מוצרים של שטראוס.

"לא נאפשר לשטראוס לפרסם בערוץ 14"

בתקופה האחרונה החלו שמועות בקרב מוקדני תמי 4, כי החברה עתידה לחזור לפרסם בערוץ. בערוץ החליטו לפרסם הבהרה בנושא. על פי טענתם, החרם על הערוץ הוא מאבק על חופש הביטוי ואינו קשור לתקציבי פרסום. "שטראוס ניצלה לרעה את כוחה כמונופול כדי לנסות להחליט בעבור אזרחי ישראל מי ראוי לשדר בטלוויזיה ומי לא", כתבו בהבהרה, "ערוץ 14 מחויב לחופש הביטוי ולעצמאות השידורים. לא נאפשר סתימת פיות, ולכן לא נשדר פרסומות של חברות המשתמשות בכספן כדי להתערב בתוכן השידורים ולהשפיע על אופיים".

עוד הוסיפו, "אנו מצפים מהנהלת שטראוס להפיק לקחים ולהתחייב בפני הציבור כי לא תנצל את כוחה הכלכלי כדי לפגוע בחופש הביטוי של כלל גופי התקשורת בישראל", וסיכמו כי כל עוד הדברים הללו לא ייאמרו בבירור, "לא נאפשר לשטראוס לפרסם בערוץ 14".

צילום: ערוץ 14