הצצה נתניהו, פרס והפעולות החשאיות: הסיפורים המפתיעים מאחורי ראשי הממשלה

בסדרה חדשה של כאן 11 נחשפות לראשונה פעולות דיפלומטיות חשאיות של מנהיגי המדינה - השליחות של ראש הממשלה הראשון, המבחן המוזר שעבר פרס בפריז, והדרישה של בן גוריון מהדיפלומטים: "תשקרו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/23 11:54 ל באב התשפג

נתניהו, פרס והפעולות החשאיות: הסיפורים המפתיעים מאחורי ראשי הממשלה
נתניהו בראיון לדיפלומטים, צילום: כאן 11

סדרה חדשה, "הדיפלומטים" תעלה לכאן 11 ב-19.8. במסגרת הסדרה מספרים דיפלומטים ישראלים על משימת חייהם - להילחם על חוזקה והישרדותה של ישראל ועל מעמדה בעולם. ראש הממשלה נתניהו, שבדרך כלל מסרב להתראיין לערוצי תקשורת ישראליים, הסכים הפעם להתראיין לסדרה. נוסף לכך, יופיע בסדרה הנשיא לשעבר שמעון פרס ז"ל, באחד הראיונות האחרונים בחייו.

הדיפלומטים

הדיפלומטים צילום: כאן 11

הסדרה סוקרת שלוש תקופות שונות. הפרק הראשון מוקדש לשנים שבין קום המדינה עד מלחמת ששת הימים, הפרק השני סוקר את המאבקים הדיפלומטיים לאחר מלחמת ששת הימים, במלחמת יום כיפור ובמשא ומתן עם מצרים והפרק השלישי והאחרון של הסדרה עוקב בין היתר אחר המאמצים הדיפלומטיים מול הפלסטינים בתקופת אוסלו לצד מחאת הימין, גל הפיגועים ורצח רבין.

המבחן המוזר של פרס

בפרקי הסדרה נחשפים ציטוטים מפתיעים של בן גוריון. כך למשל, באחת הנסיעות החשאיות מורה לדיפלומטים הישראלים לשקר ומסביר גם מדוע. נוסף לכך, פרס חושף במהלך הסדרה על המבחן המוזר שנדרש לעבור בעת שליחות דיפלומטית בפריז.