משחק הכדורגל ישודר כרגיל: לוח שידורי הטלוויזיה לתשעה באב תשפ"ג (2023)

ערב תשעה באב, הערוצים חורגים מהתכניות הרגילות ומשדרים תכנים מיוחדים לרגל הצום. קשת 12 בשידור חוזר, ערוץ 14 במשדר מיוחד מהכותל המערבי וכאן 11 בסרט על חורבן בית המקדש

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 26/07/23 16:00 ח באב התשפג

משחק הכדורגל ישודר כרגיל: לוח שידורי הטלוויזיה לתשעה באב תשפ"ג (2023)
מתוך "אגדת החורבן", צילום: צילום מסך כאן 11

צום תשעה באב חל השנה ביום חמישי, 27.07. כזכור, הצום מתחיל כבר מיום רביעי בערב, 26.07. הצום מסמל את שיא תקופת האבלות על חורבן בתי המקדש, שהחלה כבר עם צום י"ז בתמוז וימי בין המיצרים. עקב הצום הערוצים השונים לא ישדרו תכניות רגילות.

לוח השידורים לערב תשעה באב תשפ"ג 

קשת 12: שידור חוזר של עובדה

ערוץ 12, הערוץ הנצפה ביותר, ישדר שידור חוזר של התכנית "עובדה". התכנית תעסוק בתמי ארד, אשתו של רון ארד שנפל בשבי בלבנון, ומרסל ניניו, שריגלה במצרים כשהייתה בסך הכל בת 24 ונשלחה לכלא המצרי. התכנית שודרה לראשונה בשנת 2019, וכעת תשודר שוב.

רשת 13: שידור חוזר של "קוד אריזונה"

ברשת 13 החליטו לשדר שידור חוזר של סרט תיעודי החוקר את ניהול הסיכונים ותהליכי קבלת ההחלטות במבצע השמדת הכור הסורי ב-2007. הסרט חושף פרטים חדשים שלא היו ידועים עד היום על החודשים שהובילו למבצע התקיפה ולהערכויות בישראל. הסרט מורכב מחומרי ארכיון ושחזורים דרמטיים, מריאיונות עם כל מקבלי ההחלטות והמעורבים בתהליכים בצד הישראלי, בהם ראש הממשלה לשעבר, הרמטכ"ל ודמויות נוספות.

כאן 11: אגדת חורבן

בתאגיד השידור הציבורי מקדישים את ערב תשעה באב לסרט רלוונטי במיוחד, "אגדת החורבן". הסרט של גידי דר, זוכה ארבעה פרסי אופיר, מגולל את סיפור המרד היהודי ברומא המסתיים בחורבן בית המקדש השני, בהשתתפות שולי רנד, עמוס תמם, זאב רווח, מוני מושונוב, יגאל נאור, יעל אבקסיס ו-1500 ציורים מאת דוד פולונסקי ומיכאל פאוסט.

מתוך הסרט "אגדת החורבן"

מתוך הסרט "אגדת החורבן" צילום: צילום מסך כאן 11

ערוץ 14: משדר מיוחד מהכותל

ערוץ 14, שנחשב לערוץ הימני עם זיקה בולטת לדת, מקדיש את ערב תשעה באב לצורך שידור מיוחד מהכותל המערבי. השידור יתקיים בין השעות 20:45-22:45.

ספורט 1: מוקדמות ליגת האלופות

ערוץ ספורט 1 מקיים את שידוריו כרגיל, וישדר את המשחק של מכבי חיפה במסגרת מוקדמות ליגת האלופות בספורט 1, בשעה 19:50, דקות ספורות לאחר תחילת הצום.