"מאשים את עצמי": כשברהנו טגניה התראיין לפני 28 שנה על האסון

היחיד שהסכים להתראיין אחרי אסון פסטיבל ערד, לפני כמעט 3 עשורים - היה ברהנו טגניה, לימים כתב בערוץ 12: "אתה יודע כמה שיכורים היו, כמה מסוממים היו שם? וכולם קפצו על כולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/23 09:11 א באב התשפג

"מאשים את עצמי": כשברהנו טגניה התראיין לפני 28 שנה על האסון
ברהנו טגניה, צילום: CC BY-SA 4.0 Eyalbenyaish, ויקיפדיה

לפני 28 שנה התרחש אחד האסונות הטראומטיים ביותר בישראל: אסון ערד, במהלכו שלושה בני נוער -איטן פלד, חן יצחק ונעמה אלקריב, נמחצו למוות במהלך אחד מאירועי המוזיקה המבוקשים בארץ דאז, "פסטיבל ערד". 

טגניה: "אז אני מאשים את עצמי"

לאחר האסון, נער אחד בלבד שנכח באירוע הסכים להתראיין לתקשורת - והוא עצמו לימים נהיה איש תקשורת בעצמו. בסרטון שתאגיד השידור הציבורי שלף מהארכיונים, ברהנו טגניה, כיום כתב הפלילים של חדשות 12, ואז נער מזועזע בן 14 שהשתתף בפסטיבל ערד, מתאר את האווירה באירוע ואת הדחק הכבד, ואפילו לוקח אחריות.

העיר ערד

העיר ערד צילום: Moshe Shai/FLASH90

"מה זו ההתנהגות הזו? אני לא ציפיתי", אמר טגניה בזעזוע. "אתה יודע כמה שיכורים היו, כמה מסוממים היו שם? וכולם קפצו על כולם. אתה רואה אנשים דורכים על אנשים", תיאר את הדחק הרב. "אז אני מאשים את עצמי". 

טגניה שעלה בצעירותו מאתיופיה, התגורר עם משפחתו במרכז קליטה בערד עד גיוסו לצה"ל, שם שירת בחיל התותחנים. כיום הוא משמש ככתב הפלילים של חדשות 12 מזה 15 שנה ומתגורר ביישוב אזור.