על חשבון הילדים: התעשיה שמנצלת את המצפון של הישראלים וגורפת מליונים

תחקיר זמן אמת יוצא בעקבות העמותות שמנצלות את המצוקה של ילדים חולים במחלות קשות ושל בני משפחותיהם כדי להתרים מיליוני שקלים מהציבור תוך ניצול המצפון של האזרחים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/23 11:02 כד בתמוז התשפג

על חשבון הילדים: התעשיה שמנצלת את המצפון של הישראלים וגורפת מליונים
צילום: צילום מסך כאן 11, זמן אמת

על חשבון הילדים: רבים מאיתנו נתקלו בפרסומים קורעי לב על ילדים חולים שזקוקים לתרומה דחופה למטרת טיפול רפואי, תחקיר שערך הכתב הסרוג, אוריה אלקיים יוצא בעקבות העמותות שלא מהססות לנצל אפילו מצוקה של ילדים חולים במחלות קשות ושל בני משפחותיהם כדי להתרים מיליוני שקלים מהציבור.

איך ייתכן שאף גוף רשמי לא מפקח על השימוש בכספים שתרם הציבור ונועד להצלת לילדים"

בתחקיר נחשף, לאן מתגלגל רוב הכסף שאנחנו תורמים, ומי האנשים שעומדים מאחורי התעשייה הצינית, שמבקשת לעורר את רחמינו כדי להוציא מאיתנו מיליוני שקלים שרק חלק קטן מהם (אם בכלל) עשוי להגיע לילדים.

במסגרת התחקיר יוצא צוות התוכנית לגלות להיכן מתגלגל הכסף שנתרם ומי האנשים שמאחורי התעשייה וגם להבין מדוע מתירה המדינה לעמותות להשאיר את הכסף אצלן גם כאשר הטיפול נכשל והילד מת ואיך ייתכן שאף גוף רשמי לא מפקח באופן מעמיק ויסודי על השימוש בכספים שתרם הציבור ונועד להצלת לילדים. 

צילום: כאן 11, זמן אמת

העברות כספים מעמותה לעמותה 

בין היתר התחקיר מביא הקלטות ועדויות מתוך מערכת הייסורים והלחצים שעוברות אותן משפחות כאשר הן מגלות שהכסף שהותרם עבור בנם או בתם כלל לא הועבר לבית החולים (על אף שבקופה נאספו סכומי כסף גבוהים בהרבה מהנדרש) וכן חושף העברות כספים מעמותה לעמותה וסכומי כסף גבוהים במיוחד המשולמים מתוך כספי התרומות לחברות מסחריות שעומדות בלב הקמפיינים.

בין הלקוחות של העמותות שבהן עוסק התחקיר לא מעט משפחות ישראליות, אבל אותן עמותות מעדיפות, לא פעם, להתמקד באוכלוסייה הנזקקת והחלשה מכולם: ילדים מחו"ל שהגיעו לארץ במסגרת תיירות מרפא (בעיקר ממדינות מזרח אירופה) בניסיון נואש להציל את חייהם.

על חשבון הילדים, זמן אמת, חמישי, 21:15, כאן 11