חריקות בתאגיד: העובדים מאיימים בשביתה

ארגון העיתונאים והעיתונאיות, ארגון עובדי התקשורת וועד עובדי תאגיד השידור הכריזו על סכסוך עבודה עם תאגיד השידור הציבורי על רקע סירובם לחתום על הסכם קיבוצי. מכאן 11 נמסר: "לא נגיב בכלי התקשורת לעניינים שקשורים לעובדות ועובדי התאגיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/23 13:35 טו בסיון התשפג

חריקות בתאגיד: העובדים מאיימים בשביתה
צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ארגון העיתונאים והעיתונאיות, ארגון עובדי התקשורת וועד עובדי תאגיד השידור הציבורי הכריזו הבוקר (א') על סכסוך עבודה. על פי הארגון, הסכסוך נבע מחוסר הסכמה של הנהלת התאגיד לחתום על הסכם קיבוצי שייתן מענה מענה לדרישות כלכליות וארגוניות סבירות ומאוזנות של נציגות העובדים.

ארגון העיתונאים והעיתונאיות: בתאגיד סירבו לחתום על הסכם קיבוצי הוגן

הצדדים ניהלו משא ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי במשך תקופה ארוכה, עוד לפני כניסתו של גולן יוכפז למנכ"ל תאגיד השידור הציבורי. עם כניסתו לתפקיד, החליט המנכ"ל להשהות את המשא ומתן בכדי להתמקד במאבק מול שר התקשורת על רקע איומיו לסגירת התאגיד.

נציגות העבודה נעתרה לבקשה מתוך הבנה שעם סיום המאבק כנגד איום סגירה, יחודש המשא ומתן ויושלם במהירות לשביעות רצון הצדדים. על פי דברי ארגון העיתונאים והעיתונאיות, עם חידוש המשא ומתן המנכ"ל חזר בו מחלק משמעותי של ההבנות שכבר הושגו בין הצדדים, והציג עמדות קיצוניות בנוגע לתוספות שכר. 

מנכ"ל ארגון העיתונאים והעיתונאיות, אלי גרשנקרוין: "אחרי 6 שנים שבהן עובדי התאגיד מצליחים להעמיד שידור ציבורי מצטיין כנגד כל הסיכויים, מגיע להם הסכם קיבוצי הגון שיסדיר את תנאי העסקתם ושכרם, וזאת על רקע יוקר המחיה המשתולל. אני קורא להנהלת התאגיד לשבת עם נציגות העובדים ולהגיע להסכמות שייתרו את הפעלת סכסוך העבודה".

מכאן 11 נמסר: "לא נגיב בכלי התקשורת לעניינים שקשורים לעובדות ועובדי התאגיד. נענה לוועד, כמקובל, באופן רשמי ומסודר".