הדוקו המטלטל "בשם האב" מגיע לאירופה - אלו המדינות שישדרו אותו

הישג מרשים לתאגיד השידור הציבורי, סדרת הדוקו "בשם האב" שודרה ב BBC בריטניה ובחודשים הקרובים תעלה לשידור גם בערוצים שונים במדינות אירופה בהן , צרפת, הולנד ושוויץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/23 14:39 כו באייר התשפג

הדוקו המטלטל "בשם האב" מגיע לאירופה  - אלו המדינות שישדרו אותו
צילום: כאן 11

הישג לטלוויזיה הישראלית: סדרת הדוקו של כאן 11 "בשם הרב", ששודרה בחודש מרץ האחרון, שודרה אמש ב BBC בבריטינה. פתחה צוהר לעולמם של חסידי המוהרא"ש והדברים המזעזעים אשר קורים בתוך הקהילה שלהם.

אמש, תאגיד השידור הישראלי רשם הישג מרשים כאשר הסדרה שודרה ב BBC בריטניה, ובחודשים הקרובים תשודר גם במספר ערוצים ברחבי אירופה. ביניהם ערוץ RTS השוויצרי, ערוץ SVT השוודי, ערוץ FTV הצרפתי, וכן הערוצים NRK ההולנדי ו TBD הדני.  

הצצה לסדרת הדוקו "בשם האב" של כאן 11:

צילום: צילום: כאן 11

הסדרה חושפת פדופיליה, תקיפות מיניות ואלימות בתוך הקהילה

בשם האב, היא סדרה המתארת את עלילות הקהילה הברסלבית ביבנאל. בשנת 1984 הקים הרב שיק, הידוע גם בכינויו מוהרא"ש, קהילה קטנה, קיצונית ומבודדת ביישוב הצפוני יבנאל. ארבעים שנה לאחר מכן נפטר הרב הנערץ והשנוי במחלוקת והקהילה התפצלה לשתי קבוצות הנאבקות זו בזו עד היום. כעת, חומת השתיקה נסדקת בסדרה בת שלושה פרקים של כאן 11, החושפת בפני הציבור בישראל את מה שהתרחש בקהילה הסגורה.

הסדרה חושפת את ההתרחשויות הדרמטיות בתוך הקהילה המבודדות: נישואי קטינים, תקיפות מיניות, פדופיליה, אלימות פיזית וכלכלית, השתקה ופחד, הכל מתחת לאפם של המשטרה ורשויות הרווחה. המסע התיעודי לצילום הסדרה נמשך חמש שנים, בהן נעמדו מול המצלמה עוד ועוד גורמים מתוך הקהילה ועוזביה שאפשרו באופן יוצא דופן לספר את הסיפור במלואו, לאסוף תיעוד רב ועדויות על מה שהתרחש בקהילה הסגורה במשך עשרות שנים.