מה הייתה חושבת על נועה קירל? כשגולדה מאיר הגיבה לזכייה באירוויזיון

בריאיון מלפני 45 שנה, גולדה מאיר הביעה את דעתה על הזכייה ההיסטורית של השיר "אבניבי" באירוויזיון: "אתה לא יכול לדרוש מהולנד לשלוח זמר תימני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/23 10:12 כה באייר התשפג

מה הייתה חושבת על נועה קירל? כשגולדה מאיר הגיבה לזכייה באירוויזיון
צילום: תומר לשר

לפני 45 שנה, השיר "אבניבי" בביצוע הזמר יזהר כהן זכה במקום הראשון באירווזיון, ובכך הפך לביצוע הישראלי הראשון אי פעם שזכה בתחרות השירה הגדולה באירופה. ההתרגשות בארץ הייתה בשיאה, אולם אישה אחת לא מיהרה להתלהב מהרגע ההיסטורי: ראש הממשלה דאז, גולדה מאיר, שבריאיון טלוויזיוני בו נשאלה אם שמחה בזכייה אמרה: "למה לי לקלקל שמחה של אחרים?"

בריאיון עבר שנחשף לאחרונה בכאן 11, גולדה מאיר- עם סיגריה ביד וחיוך שחור לבן, הביעה את דעתה על האירוויזיון, או, "הפסטיבל הזה בפריז", כפי שכינתה אותו. למאיר היה הרבה מה להגיד: "לא רק אנחנו הופענו רק כחיקוי אמריקני, כולם", אמרה באכזבה, אף על פי שישראל שלחה זמר תימני. "אתה לא יכול לדרוש מהולנד לשלוח זמר תימני. אבל להולנדים ולסקנדינבים יש פולקלור, ויש דברים יפים".

גולדה מאיר

גולדה מאיר צילום: ויקיפדיה

"למה לי לקלקל שמחה של אחרים"

לגולדה היה גם מה להעיר על האופנה בתחרות. "אז אני אדאג שאני מפגרת, אני זקנה ושאני לא מתקדמת עם הזמן. אבל מתי עלה על דעתם שבחורים מחליטים שלהיות בדיוק דומים לבחורות זה דבר יפה, מפני שזה יש באמריקה?" שאלה. "מתי החליטו בחורות אצלנו שמוכרחים ללכת במקסי, ואחר כך במיני ואחר כך בסופר מיני. זה מפני שהם חושבות שהרגליים שלהן יפות?" בסוף הריאיון, נשאלה ראש הממשלה האם בכל זאת שמחה על כך שישראל זכתה במקום הראשון. לאחר כמה שניות של מחשבה ענתה גולדה: "למה לי לקלקל שמחה של אחרים".