הצצה הרב שרקי וישראל פריי מסבירים: מתי המדינה התפלגה לשבטים?

סדרה חדשה של כאן 11 יצאה לחקור את התפלגות החברה הישראלית, דרך האירועים המכוננים שהובילו לכך: החל מרצח רבין ועד ההתנתקות, מה גרם להתפרקות הישראלית לשבטים?

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/23 15:55 י באייר התשפג

הרב שרקי וישראל פריי מסבירים: מתי המדינה התפלגה לשבטים?
צילום: צילום מסך כאן 11

"מדורות השבטים" היא סדרה חברתית-היסטורית של כאן 11, המתבססת על עדויות אישיות בשילוב חומרי ארכיון המביאים את סיפור ההתפרקות הישראלית לשבטים, שמגיעה לשיא בימים אלה ממש. הסדרה מתארת כיצד אירועים מרכזיים בדור האחרון, השפיעו ועצבו את תודעתם וזהותם של ישראלים רבים וכיצד החברה הגיעה למצב שבו היא נמצאת היום - מפורדת, חשדנית ומפוצלת.

הצצה לסדרה "מדורת השבטים":

החל מרצח רבין ועד ההתנתקות - מתי מדינת ישראל הפכה למפולגת כל כך?

בין משתתפי הסדרה: מלכה פיוטריקובסקי, נדב אבקסיס, יואב אליאסי "הצל", ד"ר מיכה גודמן, פרופסור נסים ליאון, ישראל פריי, מוריה קור, מייסם ג'לג'ולי, בת ציון זר, פולי ברנשטין, הרב אורי שרקי, אמאל אסאד, אורלי נוי, יאיר הזמי ורבים נוספים. הסדרה "מדורות השבטים" יוצאת לדרכה באירוע חתימת הסכמי אוסלו ורצח רבין, אירועים שמסמנים בעיני רבים את תחילת אבדן "הממלכתיות" הישראלית.

משם ממשיכה הסדרה לעסוק בשורת אירועים מכוננים: עלייתו של נתניהו לשלטון, "מותו" של מחנה המרכז-שמאל עם כשלון פסגת קמפ דייוויד. באירועי אוקטובר 2000, התפנית העוברת אל השבט הפלסטיני-ישראלי, ההתנתקות והדיה המהדהדים עד היום, המחאה החברתית, ולידת המרכז הישראלי החדש, רצח שלושת הנערים ו"ההתנחלות בלבבות" ומנגד חתונת השנאה.

הסדרה נוגעת בהווה, מהמשמעות החברתית של משפט נתניהו והפגנות בלפור, אירועי שומרי החומות והקורונה, ועד ימים אלה ממש עם הקרע הנגלה בחברה הישראלית, סביב המהפכה המשפטית.